laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Första doppet

Av Laika - 9 maj 2016 18:16

Man ska passa på när solen är så snäll och värmer så gott. Ja, passa på att vara ute så mycket som möjligt. Därför gjorde jag en liten protest när vi kom ut och jag förstod att vi var på väg ner till bilen. Inte vill man väl åka bil i strålande solsken och med en temperatur på lite över 20 grader. Dock vann jag inte den kampen utan vi hamnade i bilen och började åka.


När vi kom fram såg jag att vi ju åkt ut till skärgården. Där brukar matte och husse köpa glass och sedan går vi längs med kajen och vattnet, förbi några bryggor och ner till parkbänkarna som står i trädens skugga. Där mellan några ekor kan man gå ner i vattnet och bada. Gissa om jag blev glad när jag såg att det var dit vi åkt.


Mitt första dopp i havet för i år. Jo, det var rätt kallt och jag lät bli att doppa hela mig. Bara ben och mage fick sig ett plask. Jag jagade den där pinnen i bakgrunden en del. Det var roligt.

När jag var klar gräsrullade jag i sedvanlig ordning. Sedan åkte vi hemåt igen och väl hemma blev det något så enkelt som hemlagad potatismos med köttbullar till middag. Oj vad jag blev nöjd, men min mage hade gärna kunnat äta en till portion.


Det ska visst bli lite kallare igen, mot slutet av veckan. Men jag har nog för mycket ludd i mina öron för det där tänker jag inte höra, sånt trams.


Nu ska jag lata mig på balkongen ända tills solen inte värmer mer.


Nospussar! 

 
 
Aamor

Aamor

9 maj 2016 19:56

Modiga Laika, nästan så jag frös om mina tår när jag såg dig i vattnet, hihi!
Alltid kul att åka bil men just när det är riktigt varmt är det ingen höjdare, inte innan bilen blivit lite kyld och man hittat skugga.
Mumsmat, jag har inte ätit än och som matte tjatar på mig för jag struntade i maten igår så tydligen bör jag äta idag!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

9 maj 2016 20:00

Ibland äter jag sämre när det är varmt ute, men det är verkligen sällan. Men hoppas din mage blir lite hungrig här nu på kvällen så du inte väcker matte med en knorrande mage i natt, hihi.

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

9 maj 2016 20:17

Håller nog med Aamor... Det är nog lite tidigt att bada *hutter*
Jättefin bild på dig, som vanligt! Tack för den!
Passa på och njut, medan värmen varar, BusFia ❤

🐾 Puss på söta nosen 🐱

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

10 maj 2016 18:59

Ja, värmen ska visst inte stanna, så vi njuter för fullt

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

10 maj 2016 11:57

Så kul, du blir årets första badflicka för oss! Vi har inte sett någon doppa sig förrän nu :-) Så modig du är, vi skulle ALDRIG våga! *ryser*
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 maj 2016 18:58

Vilken ära att bli första badflickan :D Det gillar jag, hihi

 
Ludde

Ludde

10 maj 2016 17:25

Det var väl en positiv överraskning att få chansen till årets första dopp. Jag har doppat precis lika mycket. Det räcker mer än väl så här i början... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

10 maj 2016 18:58

Ja, labbarna måste ju vänja sig vid det kalla vattnet innan resten av kroppen får sig ett dopp :)

 
Kasper

Kasper

11 maj 2016 15:09

Äntligen fick jag matte att hälsa på hos mina kompisar! Hon har svårt att inse vad som är verkligt viktigt i livet, tycker jag.
Ljuvligt att det äntligen är dags att bada på riktigt, snart kan du nog bada magen också. Även om det blivit lite svalare igen, men ändå helt okej tycker jag. :) Sötis!! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 maj 2016 20:02

Jag har hållit mig till gräsmattor nu och kommer nog göra ett tag till för nu är det inte längre lika varmt och skönt.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

12 maj 2016 09:23

Det där lät som en härlig utflykt. Vad modig du var som tog årets första dopp. Det har inte vi hunnit med än. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Laika

13 maj 2016 20:01

Fast ni har ju duschat utomhus så det är lite samma sak tycker jag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards