laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

Mums, gott i magen!

Av Laika - 18 maj 2016 19:04

Med en shihtzu på bilden och med texten: my dog is a foodlover. Ja, då kan man ju nästan tro att det är min matte som specialdesignat denna matpåse till mig som innehåller fyra middagar med två olika smaker att välja mellan.

Men inte då, hon hittade den i affären sa hon. Betyget då?

Skulle nog ge den fyra leversnittar av fem. Kanske skulle den få fem leversnittar en dag då jag inte trodde att jag skulle bli serverad lasagne-rester till middag. De där resterna fanns liksom inte. Vem åt upp dom då tro? Ingen säger matte, för det blev inget över men återigen undrar jag om inte matte luras med mig. Hon är lite för busig för sitt eget bästa tror jag minsann.


Annat bus, ja det är jag och Oscar. Vi har myst tillsammans på golvet.

 

Vi har tittat på varandra...

 

... och jag har låtit Oscar klappa mig.

     
Ibland när han är ledsen går jag fram till honom för att trösta. Han kanske vill klappa mig och för det mesta blir han tyst efter ett tag, då är mitt uppdrag utfört och storesyster kan gå och lägga sig igen, hihi. 


Nospussar! 

 
 
Aamor

Aamor

18 maj 2016 20:10

Jisses vad ni är söta ihopa! Det är bra att du som storasyster kan hjälpa matte/mamma med lille Oscar.
Inte för att vi tror att din matte lurade dig med maten som var slut men man måste ha klara bevis för att få riktigt förstå att det är slut ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 maj 2016 00:01

Ja men precis, och de bevisen uteblev liksom... ;)

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

18 maj 2016 20:13

Din mat ser god ut och i den påsen MÅSTE den vara perfekt för en liten Laika ^_~
Så gulliga ni är tillsammans ❤ Oscar och du ❤. Skönt för matte att även du kan trösta Lillebror om hon eller husse är upptagna.
Tack för att ni bjuder på så fina bilder!!!

🐈 Kram å puss på sötaste näsan/nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

27 maj 2016 00:01

Hihi, ja den maten var alldeles perfekt för mig och min mage :D Men det är även makrill i tomatsås som jag fått mumsa på också :D
Vi bjuder så gärna på sådana bilder :)

 
Lillian

Lillian

18 maj 2016 20:53

Så flink storesøster du er! Hva skulle han gjort uten deg! Kjekt for matte å ha barnepike også <3

http://www.sognafaret.no

Laika

27 maj 2016 00:00

Det är mycket jobb att ta hand om honom, måste ju gå fram varje gång han gråter för länge och trösta :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

19 maj 2016 13:01

Åh, vilka underbara bilder på dig och Oscar! <3 Så roligt att ni kan umgås på riktigt nu. Och kul att maten var så delikatt, kanske en ny favorit på intass där :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

26 maj 2016 23:59

Ja den maten är absolut en ny favorit att ha hemma :D

 
Ludde

Ludde

19 maj 2016 15:12

Du måste absolut vara världens bästa storasyster! Jag tror att din matte är jättestolt över dig som myser med Oscar och tröstar honom när det behövs. Det är nog därför hon köpt de där middagspåsarna fast det låter väldigt konstigt att det inte blev några rester av lasagnen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 maj 2016 23:58

Jag tror nog att jag är det, ja världens bästa storasyster ;) Oscar verkar i alla fall väldans nöjd med mitt arbete :)

 
Kasper

Kasper

21 maj 2016 15:37

Jag tycker den där maten ser jättegod ut. :)
Men framförallt tycker både jag och matte att bilderna på dig och Oscar är så fina, så fina. Och lyckliga Oscar som får umgås så där med en liten hund, speciellt då förstås med just dig. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 maj 2016 23:57

Ja, vi är båda två lyckligt lottade skulle jag vilja voffa för :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards