laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Liten resa

Av Laika - 27 maj 2016 00:02

Nu är vi hemma igen, ja efter en liten vistelse i Helsingborg. Som tur är fick vi kanonfint väder under hela tiden vi var där, men på hemvägen kom regnet och rusket.


På vägen ner och hem med för den delen, stannar vi alltid till på en rastplats som heter Tabergsdalen. Där finns skog och roliga stigar, bra fikabänkar och en sjö att bada i. Jag drack av det kalla vattnet och plaskade ner ben och mage. Mer dopp än så såg matte och husse till att jag inte skulle ta för de tyckte inte att jag skulle blöta ner bilen så. Jag å andra sidan tyckte väl att bilen säkert hade torkat i den varma solen som tittade fram mellan molnen, men visst nöjde jag mig med dopp av ben och mage också.

Väl nere i Helsingborg hälsade jag på bland annat Penny. Hon bor där med sin husse och de har en sån urtjusig trädgård där man kan få springa fritt. Som jag njöt när solen värmde mig.

 

Penny och jag hälsade lite lätt på varandra, men vi leker inte som förr. Det är så att Penny blivit lite till åren, hon är tio år nu och inte alls så leksugen. Inte är väl jag det heller ska jag erkänna. Jag njuter hellre av livets goda stunder än busar en massa. Energin gjorde jag mig av med i fina Pålsjö skog när vi gick våra promenader. 


Här har ni Penny förresten.

 

Vi var även ute med bilen och stannade till vid en del trevliga platser, som här. Ni kan gissa om jag tyckte om att springa omkring där i både gräs, sand och vatten.

Men nu är vi som sagt hemma igen, och nu njuter vi bara inomhus för promenaderna ute är rena rama pinan. Det bara regnar en massa på mig, huh vad kall jag blir. Imorgon säger de till och med att det ska åska. Nej, jag tänker minsann inte gå ut i onödan då inte.


Nospussar!

 
 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

27 maj 2016 14:01

Så härligt ni hade det i Helsingborg! Och Penny är ju NÄSTAN lika söt som du :-) <3 Skönt att ni är överens om att ni hellre vill softa än busa - jobbigt om den ena vill något den andra inte alls har lust med.
Vi önskar dig och familjen en riktigt skön och mysig helg!

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

27 maj 2016 16:36

Ja, skönt att vi var på samma våglängd där :D
Vi önskar er också en trevlig helg :)

 
Ludde

Ludde

27 maj 2016 18:48

Lyckliga du som får åka på resa. Jag får minsan stanna hemma jag medan matte och husse solar och badar i medelhavet, fast dom kommer hem i morgon sägs det... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se/?m=1

Laika

27 maj 2016 20:10

Men vilken tur att vi haft lite medelhavskänsla hemma hos oss också då, så du med kan ha njutit, även om det är utan matten och hussen. Tror nog att du får något riktigt smarrigt till middag som tack sen för att du hållit ställningarna hemmavid :)

 
Aamor

Aamor

27 maj 2016 19:16

Kul med en liten semester och tänk att du var i Skåne och så nära mig!
Ser härligt ut med strand och vatten.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 maj 2016 20:08

Ja, det var trevligt. Nu mår jag dock inte bra alls, har kräkts massor och inte alls hungrig på någon mat :( Vilar bar en massa. Hoppas det vänder illa kvickt.

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

27 maj 2016 21:09

Så fint ni hade på semestern! Du blev nog lite kall om magen ändå. Hoppas att du kryar på dig fort! Lille Oscar behöver sin storasyster 🐶

❤ Kram och puss på söta nosen 🐈❤

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

29 maj 2016 14:55

Ja det var en härlig semester även om bilresan kanske var en aningen jobbig om jag ska erkänna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards