laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

Sjuk :(

Av Laika - 29 maj 2016 16:32

På fredagsnatten, strax efter att jag berättat om vår resa till Helsingborg, så började jag må dåligt och kräktes därefter fem gånger under nattens lopp. Matte städade undan och tvättade även av mig i ansiktet alla gångerna. När det kändes som att illamåendet gått över gick jag och lade mig i min bädd. Matte vakade över mig och på morgonen bad hon mig dricka vatten, fast jag ville inte det. Vi gick ut för att gå en kisserunda men jag ville inte mer än just kissa. Jag orkade inte gå ett steg mer än nödvändigt.


Väl inne avvaktade matte lite för att se om jag skulle dricka vatten men jag gjorde aldrig det för jag var så slut och sliten efter natten, så mitt i mitt vilande kom matte med en liten spruta fylld med vatten och sprutade långsamt in det i min mun så att jag fick svälja. Det gjorde hon två gånger i timmen under tre timmar innan jag helt plötsligt vaknade till liv igen.


Nu blev jag både törstig och hungrig, ja framförallt hungrig. Matte gav mig pyttelite mat och jag menar verkligen pyttelite mat. Vem vill ha pyttelite mat efter att ha kräkts en massa och därför går med en helt tom mage. Nej, jag började leta i alla mina gömmor om jag hade någon godis kvar någonstans men sån lycka hade jag inte, så jag vände mig till min frolicskål och tömde även den. Matte försökte förklara att min mage kanske inte ville ha så mycket mat på en gång, men det kan jag säga att det ville den visst.


Slöa och trötta Laika är nu ett minne blott. Jag kan glatt gå ute igen och äter och dricker med god aptit. Tack och lov säger min matte och husse som blev riktigt rädda.


Fast min sovstil, ja den kan man väl säga vad man vill om. Så här ligger jag även om jag inte mår dåligt, hihi.

Nospussar! 

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

29 maj 2016 17:48

Vilken tur att du kryade på dig så snabbt. Inte undra på att matte och husse var oroliga. De är rädda om sin Lilla Tösabit.
Har du och Oscar gosat? Han växer väl så den knakar 🐱

❤Kram och puss på söta nosen ❤

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

29 maj 2016 19:54

Ja, det är så skönt att må bra igen :) Jodå, ja och Oscar gosar en hel del. Han har ett babygym som jag också tycker om att ligga i :D

 
Ludde

Ludde

29 maj 2016 18:15

Men oj så orolig jag blev innan jag kom så långt att jag förstod att du mår bra igen. Klart att matten blev orolig när du inte ens orkade dricka vatten. Skönt att du är både bra och hungrig igen matte lagar säkert till något riktigt gott åt dig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

29 maj 2016 19:53

Jadå, idag fick jag oxfilé till middag och tidigare åt jag lite torrisar, druckit vatten har jag också gjort precis som vanligt. Väldigt skönt att må bra igen :)

 
Aamor

Aamor

29 maj 2016 18:24

Stackars dig, det är riktigt pestigt att vara magsjuk. Skönt att det gick över igen.
Klart som tusan att matte och husse blev oroliga när deras lilla Laika mår så dåligt.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

29 maj 2016 19:52

Jo, matte och husse trodde nog att detta var det sista nu... sista av vadå? Jag fattar då inget. Hur som haver så mår jag nu bra igen och äter som en häst :)

 
Lillian

Lillian

29 maj 2016 19:32

Uff ikke greit å være liten vofs og ikke orke noen ting. Godt de tok så godt vare på deg når du var syk...

http://www.sognafaret.no

Laika

29 maj 2016 19:50

Ja fy, det var tufft att kräkas så mycket, men nu mår jag bra igen :D

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

31 maj 2016 10:36

Stackars Laika. Men så fint att du frisknat till igen.
En hel skål med frolic - o'boy!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

1 juni 2016 18:46

Ja, nu kan man inte ens tro att jag någonsin varit sjuk :) Frolicskål ja, det är grejer :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

2 juni 2016 14:24

Uschjam, det låter verkligen inte kul, stackars dig som mådde så dåligt <3 Så skönt att du redan är bättre, med en sådan aptit kan det ju inte vara jam om något annat än att du är frisk!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

4 juni 2016 18:44

Ja, nu är allting bra igen, mer än bra :D Och så dålig vill jag aldrig mer bli.

 
Ingen bild

ZEB (malinois / schäfer)

3 juni 2016 06:33

Fy farao för att må så illa! Du tror inte att det var det där sjövattnet du drack som fick magen att slå bakut?! Så skönt att läsa att du är på benen igen! Blev spyfärdig bara av att läsa om din hemska natt...Ha en himla bra helg med din familj! Puss på nosen - du är en Söting, men det visste du väl redan?!

Laika

4 juni 2016 18:45

Hej Zeb! Har du någon sida som vi kan kika på? Så jag får se på dig lite grann :)
Kan nog ha varit det där vattnet som inte var bra för magen, annars vet vi inte alls vad som kan ha stökat till det för mig.

 
Ingen bild

ZEB (malinois / schäfer)

5 juni 2016 08:28

Jag har ingen blogg, men du kan slänga ett öga eller två på mig här: https://www.facebook.com/fia.sjoblom

Puss på dig!

Laika

6 juni 2016 15:10

Det ska vi göra :D

 
Ingen bild

ZEB (malinois / schäfer)

6 juni 2016 19:52

Ni får mer än gärna skicka vänförfrågan till oss på Facebook! Mer än välkommet, tycker både jag och Matte!

Nospussar till hela familjen från ZEB!

Laika

12 juni 2016 21:10

Det ska vi komma ihåg :) Eller matte i alla fall, jag kommer alltid ihåg allt, annat är det med matte, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards