laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Test-hund!

Av Laika - 4 juni 2016 18:46

Häromdagen kom det hem ett paket till mig. Jag som älskar paket, speciellt när det doftar gott.

Det här paketet innehöll allt detta:

 

Både torrisar och blöt mat från Purina. Jag har fått bli provsmakare och ska gå igenom alla dessa förpackningar och sedan berätta för dom vad jag tycker. Torrisarna har jag redan provsmakat, det var det första jag gjorde. Några bitar på golvet, och jag dammsög upp dom så snabbt att jag inte ens är säker på att matte ens lade några på golvet alls. Ja, om det inte vore för detta bildbevis då förstås.

Annars har vi mest njutit av fint väder, för som solen gassat. Jag har legat i gräset och gosat hur mycket som helst. På kvällarna har vi passat på att gå lite längre rundor, när det varit lite svalare.  


Oscar har jag också naturligtvis tagit hand om. Han har börjat ligga mer och mer på golvet nu, på en slags matta med massa saker som dinglar fram och tillbaka när han slår på dom. Jag brukar kolla så att de sitter fast och inte ramlar ner på honom.

När jag försäkrat mig om det så kan ja lugnt lägga mig bredvid honom och hålla honom sällskap. Då och då råkar han svepa sin hand över min päls. Han verkar kunna bli en bra klappare den där lilleman.


Soliga nospussar och trevlig helg på er!   

 
 
Aamor

Aamor

4 juni 2016 19:27

Nog tur att det är du och inte jag som är provsmakare för jag hade garanterat ratat maten, hihi! Min matte har fått massor av olika matsorter på prov när hon var på stora utställningar men ingen har passat mig.
Vilken lycka att få ligga där sida vid sida, jag hade gärna bytat med dig där ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

4 juni 2016 19:42

Hihi, jag kan också kinka, framför allt med torrisar för det tycker inte jag är något att kalla mat. Men nog glider de ner i magen när de ligger i min godisskål på golvet :)

 
Ludde

Ludde

4 juni 2016 20:10

Förnuftigt att kolla Oscars grejor så dom inte trillar ned. Speciellt om ni ska ligga där båda två... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

6 juni 2016 15:11

Nej fy, jag vill då inte ha några saker trillandes på mitt huvud ;)

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

4 juni 2016 21:51

Det kan vara kul att prova ny mat före andra vovvar.
Vilket bra extraknäck du ha skaffat dig. Är maten god och du får många "smaka-prova-på-påsar" blir det ju billigare för matte å husse!!!
Du är en utmärkt storasyster som ser efter Lillebror, det hjälper också matte å husse. Hoppas att du får en rejäl belöning för barnvaktsjobbet.

❤ Kram å puss på söta näsan/nosen ❤

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

6 juni 2016 15:11

Hihi, det extraknäcket är inte så jobbigt :D Kan jag helt klart pyssla med även framöver :)

 
Kasper

Kasper

10 juni 2016 13:45

En sån lycka för Oscar Lilleman att ha dig som ligger så fint bredvid honom, efter att ha kollat grejset ovanför. Tryggare kan ingen vara! :)
Lyxigt, att få vara testhund.
Ser till min förskräckelse att du varit sjuk också, men lyckligt nog bara tillfälligt. Du får vara försiktig med att skrämmas så där, sötaste och finaste lilla Laika!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 juni 2016 21:09

Jo det var verkligen en pärs den här gången att vara sjuk, men jag har bestämt mig för att det inte ska hända igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards