laikagumman

Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Dripp dropp...

Av Laika - 1 juni 2013 19:25

Morgonen började med kanonväder, men därefter har det inte varit ett dugg roligt. Ingen kan väl ha trivts att vara ute idag så som det har regnat? Jag har varit hemma med husse och som tur är gick vi en bra promenad redan på morgonen när vädret var snällt mot oss. Sedan har jag bara sovit. Om jag varit nödig? Nej, inte ett dugg. Inte så länge jag hörde regnet piska mot fönstret i alla fall. 


Matte jobbade idag, och när hon kom hem hade hon grejer med sig till mig. Säkert för att be om ursäkt för att hon sa att det var min fästing som bet sig fast på henne. Ja, i alla fall så tror jag att det är därför.

Jag fick en ny och fin pläd att ha i min bädd. Den är helskön och mjuk. Har redan provlegat den i några timmar och kanske sover jag där även hela natten. Men från det sköna till det roliga, jag fick en leksak också.


Visst är min leksak söt? Och jag.... jag ska friseras säger matte när hon såg den bilden på mig.

Hur som haver så provleker jag alltid mina nya leksaker och den här var ju helkul. Matte kastade iväg den och jag sprang lika snabbt som blixten och hämtade den.


Matte kastade iväg den om och om igen, och varje gång kom jag tillbaka med nallen till henne och så hade vi lite dragkamp innan hon kastade den igen. Till slut blev jag så trött att jag bara lunkade för att hämta leksaken.


Efter en massa bus passade jag på att äta middag och sedan vila på min nya pläd igen. Vilken bra lördag trots allt regnande.      

 
 
Kasper

Kasper

1 juni 2013 21:25

Hihi, sötaste lilla lunkentussen... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

1 juni 2013 22:15

:D

 
Aamor

Aamor

1 juni 2013 21:39

Vilken tur att du blev ordentligt rastad innan regnet så du kunde njuta av regnet inne i hemmet, styrbara höra det alltså!
Kul med presenter men hade min matte kastat iväg en av mina leksaker hade hon själv fått hämta den ;)
Jag klarade mig från att bli blöt sista rundan, stänkte lite och. matte ville inte sitta ute så jag fick motvilligt följa med in, hade kanske blivit blöt om jag fått vara ute längre!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

1 juni 2013 22:17

Ja, jag hämtar bara när jag vill. Vi har många gånger tagit med leksakerna ut för att kasta boll osv, men matte tycker det blir så jobbigt när det blir hon som får hämta bollarna långt, långt bort ;)

 
Melody

Melody

2 juni 2013 17:36

En sådan där leksak ska jag önska mig! Jag tröttnar så fort på mina leksaker och vill ha nya hela tiden! Helst tycker jag ju att det jag får ska gå att äta!
Hoppas du haft bättre väder idag, vi har fått sol nu, så nu blir det en riktig utekväll!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

2 juni 2013 20:20

Ja, idag hade vi världens kanonväder :) Soligt och varmt som bara den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards