laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Kvällsvila

Av Laika - 18 juli 2013 19:52


Ja, här ligger jag hoprullad som en köttbulle mellan stol och fotpall, i skuggan på balkongen. Det gäller att njuta ordentligt när det är så fint väder för man vet inte när det kan börja regna. Dessutom måste jag vila upp mig för jag har varit med husse på jobbet och slitit hundgöra. Matte har också jobbat så vi passade på att plocka upp henne på hemvägen. 


Imorgon är det fredag och det hurrar vi lite för, matte är ledig i tre dagar och då ska vi bland annat fira mattesyster som fyller år. Jag hoppas att jag får öppna hennes paket, hihi.


Jag har precis ätit middag och ska vila magen ett tag, för sedan börjar det närma sig sista rundan för ikväll. Då gäller det att vara alert för tänk om jag får träffa några av mina kompisar, då måste det ju finnas en massa ork till bus. 

 
 
Kasper

Kasper

18 juli 2013 21:14

Köttbulle - NÄEJ!! En söt liten Laikabulle är du!!
Jag och min matte är också väldigt glada över sommaren, i fläktande skugga har man det precis hur skönt som helst!
Tids nog kommer regnen.
Tror säkert du får hjälpa till att öppna paket - har du tur så finns där ett till dig också! För visst borde du firas, för att du har en mattesyster som fyller!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 juli 2013 21:22

Där sa du nåt :) Klart att jag borde få ett paket som har en mattesyster som fyller år. Ja detta kan ju bara inte bli bättre :D

 
Aamor

Aamor

18 juli 2013 21:17

Det gäller att passa på att vila så mycket som möjligt alltid, hihi!
Har du jobbat hårt krävs det lite extra vila, hihi!
Hoppas du får träffa en massa kompisar på sista rundan.
Själv fick jag kela med Peggy nu när jag var ute!
Mitt badkar heter BoosterBath så ni får Googla!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 juli 2013 21:22

Tack för badkarstipset, det ska vi kolla upp :D

 
Melody

Melody

18 juli 2013 21:55

Det där med att vila är inget som jag direkt gillar! Jag vill ha fullfart hela tiden!
Inte förrän matte går och lägger sig tycker jag det är OK att sova!
Och jag bara älskar sommaren, solen och värmen! Vad bra att du påminde om att
det är fredag i morgon för här har vi ingen koll på dagarna nu!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

19 juli 2013 20:04

Men du är ju så ung så det är klart att du har spring i benen, hihi. Idag gick jag till mattes jobb och sedan hem igen, blir en åtta, nio km så nu ska jag göra det jag är bra på igen... nämligen vila, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards