laikagumman

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Laika - 28 juli 2013 14:46

Jo, nog är det varmt alltid, men jag som älskar att basta njuter av detta väder till fullo. Bara husse som kinkar och tycker att det är lite för varmt. Matte hon kan njuta hon med även om det tycks bli lite varmt även för henne.

Vi bestämde oss för att svalka oss lite i skärgården i alla fall och tog bilen ut. Där kunde man känna av de svalkande vindarna som var bra många fler än inåt land.


Mjukglass är ett måste i värmen och jag bad matte snällt om ett litet smakprov.


När fikat var i magen gick vi ner till vattnet så att jag kunde plaska lite. Det är så starka strömmar i vattnet att jag alltid måste vara kopplad när vi åker dit. Tänkte först en tanke på att simma ut och bada med änderna men kände att det var bäst att hålla sig till strandkanten för ju längre ut i vattnet jag kommer desto mer måste min svans agera roder så att jag kommer dit jag vill.


När jag lekt färdigt och grävt bland stenarna, rullat i sanden och knådat mig i gräset tog vi oss en promenad längs med hamnen. Helt plötsligt var vi tillbaka vid bilen och hemfärden började. Men vilken dag, jättehärligt. Nu har jag vilat och tagit det lugnt här hemma, snart dags att gå ut och lägga sig i gräset- mattes idé och en mycket bra sådan om jag får säga mitt. Man får passa på att njuta nu när det ska komma in ruskigt regnväder.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards