laikagumman

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Passar på...

Av Laika - 31 juli 2013 19:57

Nu är regnvädret här och vill inte riktigt släppa sitt grepp heller, först är det soligt och sedan blir det mulet med regn för att sedan bli sol igen. Jag passar på att njuta mellen regnskurarna även om jag blivit utdragen i regnet också, kan ni förstå att matte och husse gör så mot mig? Jag ska ju bara vara ute vid uppehåll ju. Nåväl, jag hann i alla fall gosa i gräset innan första skuren kom.


På tal om rullningar och mitt sele... matte vet inte om hon köpt ett för stort sele eller om den helt enkelt inte är gjord för mig, för mittdelen liksom buktar ut från min bröstkorg vilket ju gör att jag kan dra frambenen genom den delen av selet. Det blir liksom inte riktigt bra det där. Nu funderar matte på att hon ska köpa ett sele som är som det gamla och att jag får ha denna tillsammans med min vinterjacka, för då borde den sitta bättre. Själv tycker jag att jag kan vara utan sele helt och hållet. Mycket enklare, eller hur?


Nu ska jag hasta iväg och äta köttbullar, hemlagade sådana och det vill jag inte missa. Potatisen har jag tackat nej till, men känner jag matte rätt kommer dom ändå hamna på min tallrik, fullständigt onödigt, hihi. 


 
 
Aamor

Aamor

31 juli 2013 20:14

Helt oförlåtligt att dra ut en fin dam när det regnar, då ska du sitta inne och vänta på solen!
Se, som jag sa går det utmärkt att gå ur selen när man vill, hihi!
Samma middag som jag fick, gott med hemgjorda köttbullar!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

31 juli 2013 22:40

Ja, ditt tips om selet är ju så kanon :) Går att använda precis när som egentligen, dock helst när matte drar lite för det hjälper en på traven, hihi.
Visst är det smaskens med köttbullar :)

 
Melody

Melody

31 juli 2013 20:44

Köttbullar mums... potatis får jag nästan aldrig för både Shakira och jag kräks upp den om den inte är väl mosad! Även små bitar kommer upp!
Men potatismos gillar vi!
Någon sele har jag aldrig provat och lika bra är det, jag gillar helst att vara lös!
Ibland lyckas jag till och med ta mig ur halsbandet och går helt fri på stan!!
Matte har inte kommit på hur jag trixar till för att få av mig det och det ska hon inte veta heller!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

31 juli 2013 22:39

Äsch, det finns massor som mattar och hussar inte behöver veta, hihi. Dom får klura själva bäst det vill :D

 
Kasper

Kasper

31 juli 2013 21:26

Jag är ju för det mesta utan koppel, men matte har faktiskt funderat på en sele till mig också. Dumheter!!!
Men OM hon ska köpa, då ska jag vara med så att vi kan prova ut den ordentligt. Fast jag för min del är SÄKER på att det inte finns någon som passar. (Jag tänker protestera mot varenda en!!)
Hoppas du inte fastnar med nåt framben, det gjorde jag i mitt nya halsband - så nu har jag fått återgå till mitt gamla. Det var väldigt otäckt att fastna, och bara ha tre ben kvar.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

31 juli 2013 22:37

Ja kan du tro på när jag säger att jag var med och provade ut detta sele med?? Och ändå blev det så knasigt... matte kan mycket men prova sele kan hon minsann inte :)

 
Kim

Kim

1 augusti 2013 00:27

Absolut. Vad ska man med sele till??? Och halsband? Och koppel? Bara önödiga prylar som människorna hittat på.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

1 augusti 2013 20:08

Men eller hur :) Verkligen onödigt.

 
Ludde

Ludde

1 augusti 2013 21:01

Jag tycker nog att ett pärl- eller diamanthalsband utan koppel skulle passa bättre på dig! Sele har man på hästar! När jag var liten skulle jag ha en sele som var kopplad till säkerhetsbältet i baksätet på bilen! Det slutade med att jag fick en ny bil med egen kupe där bak... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

2 augusti 2013 21:47

Bra Ludde, nu fick min matte lite kritik, men vet du?? Hon försöker förklara sig att selet är bra för mig, för då drar det inte åt så dant för halsen. Fast det där med pärlor och diamanter kan hon gott fixa och går jag utan koppel då dessutom så kan det ju knappast bli bättre, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards