laikagumman

Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Vaktat soffkuddarna!

Av Laika - 10 september 2013 19:48

Matte påstår att jag snarkade imorse, jättemycket och jättehögt... så pass att matte inte kunde sova. 

Hmpf!! Det var säkert matte som vaknade av sitt egna snarkande, det tror i alla fall jag. I vilket fall som helst så valde matte att stiga upp i ottan på sin lediga dag och åka till gymmet för att träna. Jag låg kvar hemma tillsammans med husse och sov så gott...icke snarkandes!!!


När matte kom hem gick vi ut på en promenad och sedan blev det frukost. En till promenad lagom till lunch och när vi kommer in igen säger matte att jag får stanna hemma och vänta, att de kommer snart. Jaha ja, är det för att matte tror att jag snarkade imorse eller? Nej, matte förklarade att de skulle åka till Fjärilshuset med lilla, eller stora Elise kanske man ska säga nu, för hon har ju fyllt sju år. Besöket till Fjärilshuset var hennes födelsedagspresent från oss. 


Jag blev alltså hemma medan dom roade sig, matte föreslog att jag skulle vakta hennes tofflor men när de gått bestämde jag mig för att vakta något mycket viktigare än ett par tofflor... 

...nämligen soffkuddarna.


När matte och husse kom hem efter tre timmar ville jag inte gå ut på en gång, solen hade ju börjat skina in på mig och min soffkudde så jag låg bra där och bestämde mig för att ligga kvar där ett tag till. Har jag väntat på matte och husse i några timmar kan de gott vänta på mig, visst?


Prinsessan på ärten, säger matte och jag kan bara hålla med, hihi.


Nu ska vi kvällsmysa. Matte är ledig imorgon med och då ska hon tillbringa hela sin dag med mig. Det är rätta takter det :)

 
 
Melody

Melody

10 september 2013 20:41

I det där fjärilshuset var matte och husse i våras med två små flickor! Inget vidare ställe, säger jag bara, för jag fick inte gå med in. Shakira och jag fick ligga i bilen, så de där fjärilarna fick jag inte ens se!
Så du snarkar inte heller! Nej, det är klart att vi inte gör, utan det är ju vår matte som snarkar så hon väcker sig själv!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

10 september 2013 21:17

Menar det, regnskogsklimat hade ju verkligen passat mig och så fick jag inte ens följa med.
Visst är det så att det är våra mattar som snarkar, vem skulle det annars vara? ;)

 
Ludde

Ludde

10 september 2013 22:49

Jag tror nog att du hade det bäst som prinsessa hemma! Fjärilar kan man möjligtvis titta på ute på gräsmattan istället... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 september 2013 11:51

Hade det varit, säg katthuset istället så hade jag sett till att fått följa med... det där med fjärilar kanske inte är så spännande för min del, jag vet inte... jag fick ju inte följa med ;)

 
Kim

Kim

10 september 2013 23:06

Ja, har de lämnat dig åt ditt öde, är det inte mer än rätt att du får ta bästa platsen.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

11 september 2013 11:49

Precis. Vadå vakta tofflor? Klart att kudden är bättre, skönare och mjukare :D

 
Kasper

Kasper

10 september 2013 23:34

Undrar varför ALLA mattar ALLTID tycks ha lika svårt att erkänna att dom snarkar! Vaddå, vi älskar ju dom i alla fall!!
Jag tycker också att det är viktigare att vakta kuddar än att vakta tofflor. Så klok du är!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

11 september 2013 11:49

Eller hur, klart att vi älskar dom ändå, även om dom snarkar :)

 
Aamor

Aamor

11 september 2013 18:41

Vakta tofflor, hmmm vilken dålig idé när det finns soffkuddar!
Ibland så förstår an sig inte på sina tvåbenta, hihi!
Du snarkade ju inte och det blev ju bevisat att när matte stack slutade snarkningarna! Hur kan hon påstå att du, en fin dam gör nått sånt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

11 september 2013 18:48

Just precis, detta ska matte minsann få läsa så förstår hon att det visst är hon som snarkar :)

 
 Frasse

Frasse

12 september 2013 14:24

Min matte har också den fräckheten att påstå att jag skulle snarka. Hrmph, det vet väl alla, att vi katter sover helt ljudlöst - liksom ni skällisar!
Skriver detta från sjukbädden, fick tyvärr åka in akut på sjukhus i lördags. Mår ganska ok nu, men fyjam, så dålig jag var...
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 september 2013 18:50

Nej men oj Frasse lilla, skönt att höra att du är på bättringsvägen i alla fall. Usch och fy.
Självklart snarkar inte du heller, skulle aldrig någonsin tro att du skulle göra det ;)

 
Buttons

Buttons

12 september 2013 20:11

jo nu ska ni få höra, jag snarkar INTE bara snusar lite så där gulligt, men Matte hon tar I så jag måste flytta på mig ibland, men inte vaknar hon inte..............kuddar är fint och skönt att vakta.....blötpuss på dig min goding

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Laika

13 september 2013 18:49

Tänk att nästan alla tvåbenta verkar vilja skylla ifrån sitt snarkande på oss. Inte klagar jag väl heller när matte snarkar precis ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards