laikagumman

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Laika - 4 november 2013 14:31

Det har varit grått och lite trist till och från ganska länge nu, för att inte tala om vädret igår. Det bara regnade och regnade precis hela dagen. Jättejobbigt, men vi gosade inomhus så gott vi kunde. Jag fick äta oxfilé till middag så inte har jag vidare mycket att klaga på. Dessutom var matte och handlade och kom hem med en matta till vardagsrummet.


Den var dock väldigt hårt hoprullad så den blev helt vågig när vi rullade ut den på golvet. Jag hjälpte till att platta ut den så gott jag kunde. Samtidigt kom jag att tänka på att den här mattan nog kan bli en ganska bra matta att torka av sig på efter maten. Känns rätt så trevligt faktiskt. 


Idag däremot sken solen. Oj, så glada vi blev. Så glada att vi genast tog på oss för att gå ut på en skogspromenad.

Vi valde att gå förbi hästgården och istället för att säga hej till hästarna såg vi dessa söta varelser i skogen.

Två rådjur. Visst kamoflerar dom sig fantastiskt bra med naturen?



De stod där så fint och tittade på oss, och vi på dom. Sedan tog de ett språng in djupare i skogen och mötte upp ett tredje rådjur. Vi fortsatte vår promenad och innan vi passerat hästgården sa vi hej till en av hästarna som var där ute.


Jag var på ett riktigt promenadhumör idag och höll täten hela promenaden igenom. Nu när vi är inne igen har även solen försvunnit, men vi hann få njuta av den utomhus och det är vi glada för. Förresten, mötet med Max blev flyttat till nästa helg så nu ska jag hållas i en hel vecka. Tror jag ska hjälpa matte att platta ut mattan i vardagsrummet så den ligger fint när Max väl kommer. 


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards