laikagumman

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Tv-stjärna

Av Laika - 11 mars 2014 16:09

Nu ska ni få höra, håll i er... Jag var med på tv igår!


Detta är alltså vad som hänt:

Husse och jag åkte bil för en tid sedan. När vi närmade oss hemmet blev han invinkad till en poliskontroll. Något han inte visste var att de filmade till serien 112-på liv och död. Eller ja, han såg ju filmteamet men visste inte om att han blev filmad. När vi väl satt och tittade på just 112-på liv och död i går kväll så ser vi ett inslag från våra hemmatrakter och husse utbrister: Jag blev stoppad i en kontroll när filmteamet var där.


Vad händer sen då? Jo, husses bil filmas när han blir invinkad och får blåsa ett alkotest. Han är jättesuddig och pratar med jättekonstig röst så hade det inte varit för att jag tittade ut genom bilrutan och charmade filmteamet och i och med det fick vara med på tv så hade vi aldrig kunnat gissa att det var husse de stoppade.


Så ja... jag har varit med på tv, hihi. Undrar om det var därför en hund så jättegärna ville hälsa på mig när vi var ute och gick idag. Han ropade och ropade på mig och hur han än bad sin matte om att få komma och få en tassograf av mig så fick han inte för sin matte. Stackarn...


Nåväl, vi fortsatte vår promenad och passerade min å. Nu när solen skiner har jag inte alls lika bråttom längre, det är så mysigt att ta en stund och bara sitta och njuta av solen, höra åns porlande och fågelkvittret. Viktigt också att tänka på att fortsätta vara lika ödmjuk som innan även om jag numer också är lite av en tv-stjärna ;)

 

 
 
Ludde

Ludde

11 mars 2014 17:19

Vilken tur att du var med hussen då så att dom i alla fall kände igen dig! Ska hussen verkligen köra bil när han är så suddig? Det hade nog varit bättre om du kört. För övrigt har jag alltid tyckt att du är en riktig stjärna! Har bara inte vågat fråga om en tassograf... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 mars 2014 17:30

Ja, jag förstod ingenting för så där suddig har jag aldrig sett husse förr, inte han heller. Han försäkrade mig om att han såg lika bra som alltid, fast han var suddig i övrigt.
Och vet du Ludde, vi är nog alla lite av stjärnor trots allt. Du är ju en stensittar-stjärna :D

 
Aamor

Aamor

11 mars 2014 18:20

Wow, jag är vän med en TV-stjärna och inte bara Laika-stjärna, hihi!
Tur att husse inte är så suddig i vanliga fall som vissa blir på TV. Nu måste vi ju titta på det så vi får se dig!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

11 mars 2014 18:57

Hihi, ja tänk att du är det :D Själv är jag ju vän med dig, och du är ju shihtzun med världens finaste päls och det är ju inte fy skam det heller :D

 
Melody

Melody

11 mars 2014 21:20

Nu när du är TV kändis får man nog ställa sig i kö för ett tassavtryck… tur att du inte också var suddig för det hade ju varit en himla otur för TV tittarna!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

11 mars 2014 21:22

Ja hihi, jag är glad att jag inte var suddig :D

 
Kasper

Kasper

12 mars 2014 21:46

Jädrans matte jag har som inte har det ordnat så att jag kan se det där programmet!
Tur att jag i alla fall kan se dig HÄR, på bloggen!
Fint av dig att inte bli högfärdig, tycker jag. Utan att du fortsätter att vara lika ödmjuk som vanligt.
Fast din matte sträcker väl på sig ordentligt nu, med två tv-stjärnor i huset (även om den ena blev lite suddig). ;)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 mars 2014 20:06

Ja, här går det ju att se mig precis när som helst :D På tv var det ju trots allt bara en gång ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

13 mars 2014 16:22

Så jamarkul och spinnande att du kom med i tv!! Synd inte vi fick se det, men det kanske ligger på det där Play eller vad det nu heter :-)
Så härligt det ser ut i din skog nu när våren är på intass!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 mars 2014 20:04

Hihi, ja visst var det roligt :D
Min skog är alldeles underbar ska jag säga, vi får verkligen passa på att tassa runt där nu för snön är visst på väg in igen.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

13 mars 2014 21:48

Instämmer; wow tv-kändis! Matte och jag gör vågen ;)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

14 mars 2014 19:26

Hihi tack tack :)

 
Ingen bild

Husse

14 mars 2014 19:32

Repris Sjuan 16.00 på söndag.

Laika

15 mars 2014 21:07

:D Det ska vi titta på igen, visst husse :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards