laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Beroende

Av Laika - 12 september 2014 20:21

Tänk vad beroende man kan vara, beroende av pannkakor, lasagne, torkad kycklingfilé, frolic och framför allt beroende av internet. Modemet här hemma har gått sönder och ett nytt inväntas till början eller mitten på nästa vecka. Jag frågade matte hur jag ska klara mig nu då, när jag inte kan berätta om min cykeltur eller få visa er mitt videoklipp från i morse. Då gjorde matte mig lite glad och berättade att hon kan blogga via mobilt internet, och efter lite fix och trix fick hon det mobila nätet uppkopplat till datorn också. Nu blev allting genast lite bättre.


Nu ska ni få se på förmiddagens cykeltur. Så här snabbt cyklar matte bara för att jag sitter i korgen och håller tempot. Att hon cyklade nerför en backe tror jag inte har så mycket med saken att göra.


Jag kan nog säga att jag är beroende av att cykla också, för det är verkligen riktigt trevligt. Och min stora rymliga cykelkorg med mjuk sittdyna gör att jag sitter som på....som på... ett stort moln av leverpastej.


Nu kommer jag få ha matte hemma en hel vecka, husse nästan hela veckan. Vi ska ut på massor med promenader, åka på utflykter och även ut i skogen för att leta svamp...igen! Ett matteberoende, för hon tänker inte ge sig förrän hon hittar sina kantareller. Kanske kommer jag att bli lite friserad också, så mitt ansikte inte växer igen som matte uttrycker sig. Hon vill kunna se mitt söta ansikte och jag vill ju fortsätta kunna se mattes söta ansikte, hihi. Så en liten frisering kan nog sitta på sin plats. Jag är beroende av klippning också. Fast roligast är att vara beroende av god mat och så cykelturer förstås.


Trevlig helg och massor med nospussar!

 
 
Lillian

Lillian

12 september 2014 21:18

Som du koser deg på sykkeltur!

http://www.sognafaret.no

Laika

12 september 2014 21:52

Ja, jag älskar verkligen att cykla :D

 
Kasper

Kasper

12 september 2014 22:01

Sån tur att ni inte är lika hundraprocentigt beroende av modemet som jag och matte är! (ADSL-uppkoppling via telenätet är enda möjligheten här, även enligt Telia. Förresten har vi knappt ens mobiltäckning, den fungerar bara ibland...)
Sitta som på leverpastejmoln - tur att jag inte är den avundsjuka typen! :D Så söt som du är tycker jag absolut att du är värd det!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 september 2014 22:57

Det är precis så mjuk som min dyna är :D Hihi.
Ja, inte är det helt roligt att vara så beroende av något egentligen, men nu sker ju det mesta via internet med både räkningar, nöjen osv. Man vill ju att allt bara ska fungera, hela tiden. Tänk bara att missa ett blogginlägg från mina vänner, nej fy...

 
Ludde

Ludde

12 september 2014 23:40

Vilken finurlig matte som kunde visa filmen från cykelturen! Det såg riktigt läskigt ut med sån fart så jag hade nog hellre sprungit bredvid! Även om korgen är mjuk och skön. Vilken härlig vecka ni kommer att få. hoppas att matten hittar sina kantareller... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 september 2014 18:08

Det är jätteroligt att cykla. Går ju så klart inte lika fort som när jag stoppar ut huvudet på bilturen, men nästan :)

 
Melody

Melody

13 september 2014 08:19

Där var det fart och fläkt! Så duktig din matte är att filma och fixa till mobiluppkoppling! När jag är ute i cykelkorgen har matte fullt upp med att se
till att jag inte har några planer på att försöka hoppa ur! Jag vill ju helst springa
själv! Det låter som du har en toppenvecka framför dig!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

13 september 2014 18:07

Jo, min matte kan nog allt tror jag ;) Bra balans har hon i alla fall som kan cykla med bara en hand på styret ;)
Men inte ska man väl hoppa ur korgen, det ju som är så roligt att sitta i den. Fast det förstås, med din ungdomliga energi så skulle du säkert kunna springa ett Marathon också, hihi

 
Aamor

Aamor

13 september 2014 14:47

Det finns mycket som man är beroende av här i livet, vissa saker är klart bättre än andra men vad då, hihi!
Matte säger att det hade varit lite bättre om jag varit mer beroende av mat än av godis men det stör inte mig, hihi!
Oj så fort ni cyklar och givetvis är det för du håller takten till matte och inte nedförsbacke, hihi!
Skönt att ni kan få vara hemma ihop och lycka till med kantarellerna.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 september 2014 18:09

Det är både roligare och godare att vara beroende av godis än mat :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

13 september 2014 17:23

Jösses vilken fart! Det hade jag aldrig vågat. Men korgen är fin och leverpastejmoln kan jag förstås tänka mig att sitta på. Eller äta upp, hihi. Du har väl säkerhetsbälte på dig va?
Min matte kan inte klippa vare sig själv eller mig. Det är jag glad för! Jag har ju min egna hundfrisör, Eva. Jag ska till henne nu den 25/9 för att fixa till höstfrisyren. Ja, vi är söta både du och jag att vi verkligen ska synas, ordentligt ;)

Nosbuff från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

13 september 2014 18:03

Vi är väldigt söta, hihi. Min gamla frisör har slutat jobba. Har avverkat två bra frisörer. Matte piffar bara mellan de stora klippningarna :)
Matte kopplar fast kopplet i korgen så jag sitter där jag sitter :D

 
Edith

Edith

14 september 2014 16:48

Vilken tur du har som har en så teknisk matte. För visst är man beroende av internet och att kunna blogga. Härligt för dig att ha matten hemma hela veckan! Då får ni passa på och njuta tillsammans. Hoppas ni hittar många kantareller!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

15 september 2014 19:46

Vet du, vi hittade en hel del faktiskt :) Nu är matte så glad, så glad. Själ äter jag inte svamp så jag förstår inte riktigt glädjen med det ;)

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

15 september 2014 16:33

Där sitter du bra Laika. Ska väl också försöka hitta lite mer svamp. Taggsvamp och trattkantarell.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

15 september 2014 19:50

Oj, ja taggsvamp tror jag vi sett både här och där i skogen, men vi ger bäst i att låta bli svampsorter vi inte kan. Kanske en svampskola skulle passa matte ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards