laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 september 2014

Regn...

Av Laika - 25 september 2014 17:00

Vem vill gå ut idag? -Inte jag i alla fall.

Vem måste gå ut idag? -Jag, dessvärre...

Regnet det öser ner och inte ser det heller ut att sluta någon gång. Matte och husse är båda lediga idag så efter en ordentlig sovmorgon tog vi den där hemska, regniga, kalla och blåsiga rundan. Den slutade vid bilen och jag hoppade med glädje in i baksätet. Matte sa att vi skulle till min affär och fylla på mitt godisförråd. Då började jag pipa, av förväntan alltså.


Behöver jag säga att det regnade när vi kom hem också? Matte och husse försökte lura med mig på en längre runda men den gick jag inte på. Snabbt, snabbt in.


Så här ser väl min dag ut i övrigt:

 

...och inte har jag några som helst planer på att ändra på det heller. Ser ni förresten min fina nattlampa till höger?  Nattlampa och nattlampa, och så lyser den redan på eftermiddagen. Sensorn på den tycker visst att det är tillräckligt mörkt redan nu. Om någon missat så har jag alltså min nattlampa för att se när jag hoppar upp och ner från mattes och husses säng på natten. Min nattsyn är visst inte lika bra som en ugglas längre.


Måste snarka lite nu för matte vill nog gå ut snart. Hon kan få gå själv!

Hoppas solen skiner på er.


Nospussar!


  


  

 
 
Melody

Melody

25 september 2014 18:50

Jösses så söt du är när du ligger där och myser!
Vi åkte ifrån regnet och kom hem till ett soligt skåneland!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

25 september 2014 19:20

Tack :)
Men vet ni, det gjorde ni helt rätt i :) Jag hade mer än gärna följt med en dag som denna :)

 
Aamor

Aamor

25 september 2014 20:06

vad annat kan man göra vid sånt trist väder. Hoppas du slapp gå ut och att matte trodde på att du sov så gott, hihi!
Ett besök i ens affär går ju an även i regn bara man slipper gå för långt, hihi!
Ser såååååå mysigt ut där du ligger och sover och sänglampa är bra, matteföräldrarna hade det till de två hundarna de hade innan Affi för de hoppade också upp och ner från sängen.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 september 2014 21:06

Jag fick ligga kvar och sova :D Men kvällsrundan tog vi nyss och då var det uppehåll-äntligen :D

 
Edith

Edith

26 september 2014 19:38

Det är trist med regn och rusk. Men ut måste man ju i alla fulla fall. Vad bra med en nattlampa, det måste jag snacka med matte om. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

26 september 2014 20:15

Imorgon har vi blivit lovade solsken så det hoppas jag verkligen att vi kommer få :)

 
Kasper

Kasper

27 september 2014 00:20

Jag sov också i går, torsdag (fast på Animalen.)
Kan säga att du sov mycket, mycket sötare!! :)
En sån där nattlampa skulle jag också vilja ha. Ifall jag vill gå till köket och dricka vatten, till exempel. Eller om katterna vill det. :)
Du är så himla söt - kommer inte riktigt ihåg om jag sagt det nån gång tidigare... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 september 2014 21:07

Hihi, du har nog gjort det nån gång, men det gör ingenting för jag gillar att höra det :D
Sedan måste jag säga detsamma till dig Kasper :)

 
Kim

Kim

27 september 2014 21:56

Åh, va gullig du ser ut, där du ligger. Tänk att in matte kan störa dig, bara så där.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

28 september 2014 11:30

Ja, och störa mitt i sömnen när det regnar när hon vet att jag ändå inte vill gå ut, det är väl bara mattar som kan göra sånt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards