laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Äntligen!

Av Laika - 28 september 2014 11:54

Äntligen har det där ruskiga regnvädret dragit förbi. Det blåser fortfarande massor, men det gör ingenting för solen skiner och det är inte ett dugg kallt. Matte och jag tog en morgonpromenad och när vi till slut började närma oss porten sa jag till matte att jag ville stanna ute ett tag till. Jag lade mig ner i gräset och njöt av solens strålar mot min päls.

Gräsrull, javisst!

Och lite morgongymnastik...

 

Förresten... igår hade jag besök. Min Helsingborgsvän Penny kom på besök med sin husse. De stannade bara en kort stund för de var på väg hem till Helsingborg igen efter att ha varit på skivmässa här uppe i Stockholm. Vi fikade och jag bjöd på några tuggisar och en bit mat. Sånt är alltid härligt.


Dags för lite söndagsvila, matte ska kamma igenom min päls och sedan ska jag få lite massage. Hon behöver bara ta fram kammen för att jag ska springa fram till henne och göra mig redo. Jag äääälskar att bli kammad och masserad. Tjohooo!


Nospussar

 
 
Kasper

Kasper

28 september 2014 16:43

Skönt att det inte regnar. :) Det tycker jag också, fast jag inte får rulla, fattar inte varför?
Kul att du fick träffa Penny, i alla fall en stund. Och att ni fick lite gott fika (för det fick ni väl?) som förrätt då, till tuggisarna och maten. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

28 september 2014 20:29

Nej men vad säger du Kasper? Så du frihetsberövas. Hoppas nu att du läker fort och att du snart kan leva precis som vanligt.

 
Aamor

Aamor

28 september 2014 17:54

det är härligt att stanna kvar ute när solen skiner, ja nästan alltid skönt bara det inte regnar.
Kul med ett besök även om det bara var ett kort sånt.
Nu tror min matte att jag också ska komma frivilligt när hon visar min kam men det kan hon bara glömma, hehe!
Jag säger till ibland att jag vill bli omtofsad men oftast sticker jag iväg, hihi!


Nospussar

http:///aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 september 2014 20:28

Hihi, men då har ni i genomsnitt ett perfekt samarbete med andra ord :D

 
Edith

Edith

28 september 2014 18:57

Härligt med gräsrull! Men huuur kan du gilla att bli kammad och borstad. Det är det värsta jag vet. Men så har jag alltid tovor i pälsen också.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

28 september 2014 20:27

Det är min och mattes mysstund och så gillar jag all sorts uppmärksamhet, hihi.

 
Lillian

Lillian

28 september 2014 20:29

Det er kveldskosen her i huset også...

http://www.sognafaret.no

Laika

28 september 2014 20:30

Helt rätt :D Man ska passa på när man kan och har tiden till det :)

 
Melody

Melody

28 september 2014 22:01

Du är precis en sådan hund som matte skulle vilja ha, en hund som älskar att bli kammad! Här behöver hon bara tänka på ordet kam så dyker Shakira in i vardagsrummet och gömmer sig under soffan och jag börjar också fatta när det är dags att ta till rymmen!
Önskar dig en härlig vecka med många gräsrullningar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

29 september 2014 18:54

Hihi, ni är för roliga :) Prova på att bli kammad vet ja, kanske märker du hur underbart härligt det faktiskt är :D

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

29 september 2014 11:58

Bra att matte känner igenom pälsen, så att eventuella fästingar kan plockas bort. På Hjo-Hjo tog vi tre stycken häromdagen.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

29 september 2014 18:48

Ja fy hundan för de där fästingarna. Men jag har inte haft en enda som bitit sig fast i år, väldigt trevligt.

 
Ludde

Ludde

29 september 2014 22:19

Det gäller att ta till vara allt livets goda! Gräsrull och solskenspromenader toppat med kompisbesök! Så borde alla dagar vara... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

29 september 2014 22:39

Ja, tänk om alla dagar vore så :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

30 september 2014 17:17

Vilket härligt gräsrull du fick! Och så kul att Penny hälsade på, även om besöket blev kort - underbart är ju kort, sägs det :-)
Tänk, att du älskar att bli kammad, vi avskyr det! :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

1 oktober 2014 18:28

Ja det var riktigt trevligt :D Besök är alltid härligt, oavsett om det är fyrbent eller tvåbent besök :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards