laikagumman

Alla inlägg den 6 december 2014

Av Laika - 6 december 2014 12:33

Barmark och gröna skogar... Sannerligen en utmaning att hitta motiv med temat "vitt" som fototriss lockar med den här lite gråa och ruggiga lördagen. Vi får bjuda på dryga veckan gamla bilder, istället för dagsfärska. En matteledig morgon var där frost ute på rutorna på den inglasade balkongen. Inte mycket, men nog för att ta fram systemkameran och fotografera frostbitna rutor på nära håll.

 

Inomhus är det betydligt mer vitt. Julrosorna har kommit hem och gör sig så vackra på den vita byrån tillsammans med annat julpynt. Matte älskar julrosen något så fantastiskt mycket. Jag föredrar mina godispinnar. Förvisso är dom inte vita, men ack så goda. Efter att kameran klickat hem lite bilder på vita julrosor, tomtar med vitt skägg och även några bilder på mig, gick vi ut med kameran i högsta hugg.

 
Ut i skogen och medan jag sprang och hade roligt stod matte mest stilla och stirrade på några trädgrenar. Frosten hade tagit sitt grepp om dom också.

Senare den dagen sa matte att det var vackert så länge det varade, för frosten låg inte kvar många timmar. Ibland är det tur att man vaknar lite extra tidigt och hinner med att se det vackra som naturen kan ha att bjuda på.


Det var våra bidrag till veckans fototriss med temat "vitt".

Vill ni se andra vita trissar kan ni kika här

 

Dessutom har fototriss det trevliga samarbetet med Coolstuff och den här veckan kan man få äran att vinna något därifrån. Skulle det bli vår lycka har vi fått syn på en rolig lampa som skulle kunna agera fin nattlampa till mig så jag ser bättre när jag ska hoppa upp och ner från mattes och husses säng om nätterna.


Förresten så är inte en blogg en blogg utan en bild på mig. Även om inte bilden ingår i trissen så hör den i alla fall till temat vitt. Jag är ju lite vit och jag älskar att ligga på den vita pälsen.

Nu ska vi titta på andra trissar och bloggar, gosa lite och sedan ska jag ta ett snack med matte om vad vi ska äta till middag ikväll.


Nospussar på er!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards