laikagumman

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Julklappar

Av Laika - 11 december 2014 19:29

Det är julpyntat och fint hemma. Nog vet jag att julafton inte kan vara så långt borta. I vardagsrummet ligger det redan lite julklappar på en sittpuff. De ligger där i väntan på att få hamna under granen. Men tro inte att jag missat dessa paket. Nog har jag kollat in dom medan matte och husse gjort annat. Så ikväll när jag fått min mat och matte och husse åt deras middag så försvann jag ut i vardagsrummet. Jag brukar vara där, så inget konstigt med det, men helt plötsligt hörde matte något som dunsade ner på golvet. Sedan hörde de hur jag tassade över golvet och sedan blev det tyst.


Matte smög sig på mig... kan ni tänka er så oförskämt. Där i vardagsrummet låg jag i skenet från justjärnorna och skulle just öppna ett paket. Inte skyddade kvällens julmörker mig inte, matte fick ändå en bild på mig även om den inte blev vidare bra. Jag försökte övertala henne om att hon inte behövde visa bilden alls, hihi.

Matte frågade vad jag gjorde, att klapparna låg på puffen för att jag inte skulle komma åt dom. 

Tsss jag kan ju allt, bara jag vill ;)


När matte började gå mot mig fick jag bråttom. Ja, jag hann slita upp paketet en del, även om matte inte tillät mig öppna upp hela. Hon sa att jag gott kan vänta till julafton som alla andra. Åhhh, det ligger ju en massa julklappar där. Undrar om den jag tog är min... Den doftade förstås ingenting, men visst ser det ut som ett typiskt Laika-paket?

Nu har jag lovat att inte öppna upp fler paket förrän det är julafton. Tror att jag måste ta mig en titt i kalendern för att kunna hålla räkningen. Min idé om att få ett paket varje dag fram till julafton var inget matte ville gå med på.


Snart ska vi gå på en längre kvällsrunda. Man får passa på när det är lite vindstilla och uppehåll. Mina ben ska få springa av sig lite, det behöver dom :)


Glada och juliga nospussar!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

11 december 2014 20:35

Stackars liten, har du inte fått nån egen Adventskalender???
Det finns ju specialare för vovvar.
Man öppnar en lucka varje dag alla dagar i december ända fram till Julafton.
Det kan ligga lite gottis eller nån leksak bakom luckorna! Trist att du inte har nån :( Du får påminna matte redan nästa november, så hon skaffar en till nästa Jul!
Nåja, nu är det inte långt kvar... Gulligt av dig att inte öppna ALLA klapparna i alla fall ;-) Snyggt jobbat ändå, Sötnos! Ni når ju precis så långt som ni behöver, det gör Amanda också...
Fast mattar å hussar har säkert nån extra bra hörsel med nån märklig busvarning inbyggt i öronen. Det har jag också och hör om Amanda skulle hitta på nåt hon inte får göra *fniss*

Kram å Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

11 december 2014 20:57

Matte har faktiskt aldrig köpt en kalender till mig, gjort har hon ju vid några tillfällen men i år har jag faktiskt ingen så då fick jag med andra ord tjuva det där paketet, hihi.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

11 december 2014 20:43

Vilken tur, alt. otur att du inte hann öppna paketet. Kanske luktar det något gott därifrån i alla fall.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

11 december 2014 20:59

Jag brukar ju få massor med paket på julafton och många av dom innehåller gottis... ville ju bara tjuvkika lite innan så jag har koll vet jag ;)

 
Ludde

Ludde

11 december 2014 22:55

Hm? Jag skulle nog inte ge mig på några klappar som inte doftar godis. Lite otur att din matte förmodligen är synsk. Dom har en viss förmåga att ana sig till vad man gör när dom inte alls skulle bry sig. Jag förstår inte riktigt hur det går till men man ska aldrig ge upp att försöka överlista dem... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

12 december 2014 21:09

Så sant Ludde :) Vi har ju båda överlistat våra mattar och hussar vid säkert fleeera tillfällen, visst? ;)

 
Edith

Edith

12 december 2014 13:16

Nu var du allt lite busig Laika när du försökte tjuvkika på julklappen. Men vad kan man begära? Det är ganska frestande att gå och titta på klapparna och bara vänta, eller hur?

http://parisercollie.blogg.se

Laika

12 december 2014 21:08

Ja, i väntans tider kan dagarna vara riktigt långa. Men snart ska jag väl ändå få öppna upp alla mina paket och hjälpa alla som vill ha hjälp med att öppna sina :D

 
Aamor

Aamor

12 december 2014 18:47

Attans alltså att din matte skulle ta den där bilden på det tuggade paketet för annars hade vi bara trott att du vilat huvudet på den första, hihi!
Hoppas att alla paketen är till dig, hihi!
Det är ju svårt att låta bli nått så spännande om man gillar paketer, jag själv är inte speciellt intresserad av såna men innehållet det är kul. Mattes fd katt var expert på att öppna sina.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 december 2014 21:06

I vanliga fall brukar jag vara mycket bra på att sortera ut de paket som doftar bra :) Men nu var de ju så högt uppe så jag fick liksom ta den jag fick tag på helt enkelt. Fast å andra sidan kan jag nog med säkerhet säga att där inte finns goddoftande paket till mig än.

 
Kasper

Kasper

12 december 2014 20:16

Ser absolut ut som ett Laikapaket!
Så jobbiga dom är, att hålla på etiketten så där ... vänta till julafton... pfui...

Klart du tog saken i egna tassar... verkligen storsint av dig att lova att vänta med att öppna fler paket! Du har min beundran! ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 december 2014 21:04

Hihi tack Kasper, men jag kan nog viska till dig att jag inte alls är så säker på att jag verkligen kan låta bli paketen fast jag lovat ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards