laikagumman

Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Mäh...

Av Laika - 16 december 2014 18:15

Kan ni ibland känna att ni inte får göra nånting hemma? Att man blir tillsagd hela tiden? Då vet ni hur jag har det nu.

Först blev jag ju tillsagd när jag råkade öppna en julklapp. Jag har förresten inte rört dom sen dess, även om jag gärna sitter och tittar på dom och bara väntar och väntar på julafton.


Sedan var det dags igen. Matte fick hem en tomte från en kollega och tänkte att den kunde få sitta under granen och bli en grantomte, för någon annanstans hittade hon inte att ha den. Då granen faktiskt redan kommit fram i vårt julpyntsälskande hem så ställde hon den där. Men se, den tomten var visst inte till för att lekas med. Jag hundligen, tyckte den var jättefestlig och rolig att skaka om. Skägget är roligt rufsigt och luvan är så mjuk att sätta tänderna i. Den har sand i baken som gör den ganska tung, så matte ville inte att jag skulle punktera den på något sätt.


-Nej, fy dig, sa matte.

-Bläää för dig din tråkmatte, svarade jag. Förresten så var det inte jag, tomten bara liksom ramlade omkull och inte kan jag väl rå för att den hamnade flera decimeter från sin plats och så nära mig dessutom.

   

Matte flyttade bort tomten efter att hon sagt till mig för andra gången. Men då lät jag den stå där den var, jag bara liksom tuggade lite på luvan i förbifarten. Det kan väl få vara min jultuggartomte tycker jag :)


Så här är det i ärlighetens namn. Hade matte ställt ner en sån tomte på golvet mitt i sommaren så hade jag bara nosat på den och så hade det varit bra så, men på julen händer det något. Jag äääälskar att öppna paket och jag blir lite mer busig den här perioden. Allt ska kollas upp noga och inget kan missas. Att jag är nyfiken i en strut av naturen kan ju inte jag rå för. Prasslar det, så är jag där på en gång.Tar man inte reda på saker, får man ju inget veta och hade jag inte tuggat på tomten hade jag ju inte vetat att den var helfestlig.


Men nu ska jag tydligen låta bli både tomte och paket alltså... Hmm... Mina leksaker är ju inte lika roliga som tomten nu ju. Kanske en lång kvällsrunda råder bot på det. Kanske, kanske.


Nospussar!



 
 
Aamor

Aamor

16 december 2014 18:53

Alltså, det kan väl vem som helst se att det är en Laika-tomte, hihi!
Jag tror att tomten ville leka med dig och att det var därför den var så nära dig - it's alive it's alive, hihi!
Det är bara ett måste att kolla upp allts som prasslar, kanske prasslar eller som kanske kommer att prassla och gärna lite till, det är sånt som vi hundar gör för att skydda våra tvåbenta men ibland förstår dom inte det ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 december 2014 19:55

Just precis Aamor, hihi. Du är så himlans klok alltså :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

16 december 2014 19:32

BusFia :)
Inte får du tugga på tomten! Tänk om han inte har med sig julklappar till dig :O
Bäst att låta både honom och paketen vara ifred till julafton (i alla fall)...
Ha en revlig kväll med bara "snälla" och tillåtna BUS!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

16 december 2014 20:02

Ska försöka hitta på snälla bus, men det är jag ju så van vid att det är roligare med lite nytt, hihi. Fast jag har tagit ett snack med tomten och jag tror att mina klappar är i säker hamn för att jag är så snäll och söt mest hela tiden ;) Tomten ville dessutom få sin luva lite ruggad :D Jo, den sa det till mig.

 
Ola

Ola

16 december 2014 21:19

Matte får linda paketerna med silvertejp så du inte "råkar" öppna dem :)

http://antiviruscentralen.se

Laika

17 december 2014 19:16

Ja, det är nog kanske det bästa sättet ;)

 
Melody

Melody

16 december 2014 21:52

Var så säker på att jag känner igen mig! Idag har jag fått skäll för att jag rymt ut till hantverkarna flera gånger, fått skäll för att jag tagit mattes mjuka Lucia och tuggat på garnhåret och dessutom fick jag inte tigga pepparkakor!
Hur jobbigt kan inte livet vara för en liten hund!
Några paket har jag dock inte sett röken av, börjar nästan bli orolig för att matte inte ska hinna köpa några till mig!
Stor Puss till dig söta Laika! Vi kämpar vidare!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

17 december 2014 19:41

Inte ska man väl plocka fram en massa som vi inte får leka med, förstår inte ;) På julen blir jag ju extra busig för jag vet vad som väntar. Och pepparkakor, det ska man ju bara få. Då kanske man blir ännu snällare ju, hihi.
Hantverkare måste man faktiskt kolla upp, hälsa du din matte det :) Du gör ett bra jobb Melody, hihi.

 
Ludde

Ludde

16 december 2014 23:23

Det var värst va din matte har blivit oförstående på sista tiden! Klart att en tomte på golvet måste muntras upp och få vara med och bli lekt med. Att bara stå där kan ju inte vara särskilt roligt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 december 2014 19:38

Tack för medhållet. Detta ska min matte minsann få ta till sig av. Ner med tomten på golvet igen :)

 
Kasper

Kasper

17 december 2014 02:05

Tomtar på golv är absolut sugna på lite lek! Annars skulle dom väl inte vara just på golvet heller!!!
Tänk att det krävs hundar för att fatta sånt!!
Du får väl trösta din tomte lite i smyg, så att han inte tror att du alldeles glömt honom!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 december 2014 19:37

Eller hur Kasper ;) Jag vill ju liksom inte att tomten tror att jag inte bryr mig. Hade jag kunnat hade han fått gröt också men lite pussar och lek är väl inte fy skam :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

18 december 2014 12:38

Klart man vill tugga på saker som ser ut att vara härliga att hugga in på :-) Men kanske det finns en gammal, lite mer inbiten tomte du kan ha som din egen tuggtomte? :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

18 december 2014 21:44

Jo, det finns faktiskt en gammal inbiten tomte redan, hihi. Men den har jag inte lekt med så mycket i år, inte när det kom en ny mer intressant ;)

 
Kim

Kim

19 december 2014 07:44

Jag fattar inte vad man ska ha tomtar till, om inte bita sönder dem. På den bara!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

19 december 2014 19:54

Tack Kim för de bra orden, hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards