laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Lördagsmys

Av Laika - 24 januari 2015 15:59

Vilken sovmorgon jag tog idag. Matte väckte mig vid tio och frågade om vi inte skulle gå ut, men jag vände mig bara om i bädden och fortsatte sova ett tag till. När jag somnat om som bäst kommer hon igen och frågar om det inte är dags nu då. Klockan hade hunnit bli elva, så jag fick väl lov att vakna och ge mig ut i vårt härliga vinterland.


Jag ska visa er... först hopp över snövallen.

 

Nu ska ni få se hur mycket snö vi fått, lite mer än ett ben djupt. Min vinterkappa är bra, för den håller magen varm när jag skuttar fram i djupsnön, och det är ju helst där jag skuttar fram nu när det är så härligt ute.

Det är sån där snö som bildar snöbollar i pälsen och ju längre man går desto större blir snöbollarna, men matte har börjat spraya mina tassar och ben med "vacker tass", den är lite lätt oljebaserad och gör att snön inte får fäste i pälsen, så jag kan skutta runt hur länge som helst utan att bli trött av tung last, hihi.


Efter långrundan kom vi in och åt en sen frukost, jag fick en leverpastejsmörgårs serverad på ett fat.

Till middag blir det tacos, tjohoo. Fast innan dess ska vi ut en sväng igen, tror jag vill gå förbi rastgården och kolla in om där finns några hundar att säga hej till. Sen ska jag vila i de nybäddade lakanen fram till middagen tror jag bestämt.


Nospussar och trevlig helg :D Här ska vi njuta av tre dagars helg.


 
 
Ludde

Ludde

24 januari 2015 19:57

Vilken härlig lördag med sovmorgon och djupsnö! Den där leverpastejmackan såg mumsig ut. Jag skulle nog också behöva spreja benen men jag tror inte att matte skulle gilla om jag halkar omkring som en ojad blixt här hemma... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

24 januari 2015 21:01

Hihi, halka rundor ute eller inne är ingen höjdare. Den här sprayen åker liksom in i pälsen och man blir inte alls oljig av den, så jag slipper halka rundor inne, bara ute ;)

 
Melody

Melody

24 januari 2015 20:11

Så härligt vitt du har det! Idag kom det faktiskt några snöflingor även hos mig, men vitt är det inte på min gräsmatta, bara blött!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

24 januari 2015 20:59

Här är det långt ner innan man kommer till gräsmattorna ;) Hoppas ni med kan få lite snö som ligger kvar, för det är ju så härligt med snö.

 
Aamor

Aamor

24 januari 2015 21:19

Ni har mycket snö, det är riktigt kul. Vi har fått ett par centimeter idag och det är jättekul att springa i även om det är kramsnö. Har inte fastnat de gångerna jag tvingat ut matte som tur är, bara lite som lagt sig på nosen när jag gnuggat huvudet i snön.
Att de tvunget ska väcka en när man sover som bäst! Jag lyckades slippa den sena rundan igår, var ute vid 19 och sen ville jag inte igen utan rusade från min ena säng in till sovrummet så matte lät bli att fråga och sen gick vi ut vid 9.30 i morse.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

24 januari 2015 21:21

Då fick du ju dig en härlig sovmorgon också :D Vi ska snart gå på vår sista runda så jag satsar på en bra sovmorgon imorgon med, hihi.

 
Lillian

Lillian

24 januari 2015 23:48

Uff som den derre Matten din maser når du vil sove da...

http://www.sognafaret.no

Laika

25 januari 2015 11:15

Ja, hon verkar vilja gå ut hela tiden men när jag föreslår att hon kan gå själv så vill hon inte det ;)

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

25 januari 2015 03:38

Idag var det en ovanligt träffande säkerhetskod:
meow
Vilka härliga bilder. Vi kan tro att du hade skojsigt i den djupa snön. Tur att det finns nåt att du slipper "snöbollarna" i pälsen :)
Din smörgås ser mumsig ut. Amanda gillar också leverpastej, men hon vill ha den utan bröd ;-)
Ha en skön och lat söndag!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

25 januari 2015 11:11

Hihi, ja den var ju verkligen passande, så roligt :D Ja, visst är det gott med leverpastej, egentligen föredrar jag den också utan smörgås men matte säger att jag blir mer nöjd i slutändan när även en smörgås får hjälpa till att mätta magen lite ;)

 
Ludde

Ludde

25 januari 2015 18:03

Hoppsan! Det verkar som om söndagsbloggen (lördag eller måndag) kom av sig! I alla fall kunde inte jag hitta det... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

25 januari 2015 18:37

Ja men vet du? Matte satt och skrev om att det var måndag fast det är söndag... så måndagen som kändes som en lördag var alltså en söndag... Efter lite rättelse ska den komma upp igen, hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards