laikagumman

Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

Snö, ingen snö, snö...

Av Laika - 22 februari 2015 12:59

Igår var det vindstilla och ganska varmt, några plusgrader. Snön hade nästan försvunnit helt, endast isgator lite här och var. Vi gick på en långpromenad innan frukost och några kortare under dagen. På sista rundan duggade det lite grann men matte torkade mig torr när vi kom in igen. Jag gick och lade mig och sov så gott hela natten.


Imorse när matte väckte mig och frågade om vi skulle gå ut tänkte jag att det ju kunde vara lite trevligt, men bråttom hade jag inte. Jag sträckte på mig och morgongosade lite på mattan först.


När jag kom ut fick jag en chock.... fast en glädjechock. Snööööö! Jag drog med mig matte ut på den stora gräsmattan precis innan rastgården. Att det blåste en hel del störde inte mig det minsta lilla.

Igår gräsrullade jag förresten för första gången i år, men idag fick jag passa på att snörulla igen.

Nyrullad och med snö i pälsen fortsatte vi vår morgonpromenad.

Igår fick jag tacos till middag och idag blir det lax. Det har varit en lång och skönt helg även om den gått undan. Imorgon är det måndag igen, men fram till dess ska vi njuta så mycket vi kan. 


Nospussar!

 
 
Julia

Julia

22 februari 2015 14:36

Nog var det en lycklig liten Laika som hade buskul i snön idag ;-)
Visst går helgerna alldeles för fort... Vår hussepusse har redan åkt ifrån oss, så vår vardag har börjat.
Lite mysigt är det ändå i solskenet, tycker i alla fall Amanda!!!
Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

22 februari 2015 19:53

Ja huh ja, vad fort det går ibland. Fast det betyder ju att våren väl snart måste komma, och med den sommaren. Jo, det här blir bra säger matte, fastän det är måndag imorgon ;)

 
Aamor

Aamor

22 februari 2015 17:43

Vilken glad överraskning för dig! Tänk att snön fyller på sig själv när den tagit slut på marken, hihi!
Inga dåliga middagar för dig säger min matte men jag hade troligen ratat dom ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 februari 2015 19:52

Du är inte klok Aamor ;) hihi. Jag är så mätt och belåten :)
Ja, snön vet precis när den ska komma på nytt, hihi

 
Ludde

Ludde

22 februari 2015 22:33

Jo, nog kom det snö alltid! Det passade ju bra till dig så du kunde rulla lite till innan det blir vår... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

23 februari 2015 20:17

Ja, man måste passa på så länge det varar :D

 
Melody

Melody

23 februari 2015 07:16

Här är en som inte skulle rata dina middagar, utan äta upp dem innan du ens hann se att de låg i din skål! Både matte och jag är lite avundsjuka på din snö.
Här är gräsmattorna inte roliga efter allt regnande! Många tasstvättar varje dag för en liten hund. Några vita dagar vore toppen!
En fin vecka önskar vi er!
Puss och kram från oss!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

23 februari 2015 20:16

Usch ja, blaskiga och genomsura gräsmattor är ingen höjdare. Roligare än så kan man verkligen ha det. Här bjuds vi dock på regn idag så snön ger vika för vattenpölar istället.

 
Lillian

Lillian

23 februari 2015 08:28

Så kos med solskinn og nysnø!

http://www.sognafaret.no

Laika

23 februari 2015 20:11

Det är kanonhärligt när det är så :D Idag regnar det igen så nu försvinner snön på nytt.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

25 februari 2015 16:17

Härliga vinterbilder, man riktigt ser hur lycklig du är där du pulsar omkring i snön :-) Visst är det konstigt, här i Malmö är det nästan lite vårkänsla i luften i dag, ljust och fint, klarblå himmel och ingen snö :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 februari 2015 11:18

Ja, men nu får väl vintern släppa sitt grepp, jag vill ha vår och sommar, få åka ut och bada och gräsrulla, sola mig varm :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

26 februari 2015 15:30

Lax och tacos, jo jag tackar. Nu skiner solen, ingen värme förstås men snön verkar rätt avlägsen tycker jag.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

28 februari 2015 11:17

Vi har haft lite plusgrader nu under de här dagarna. Förvisso inte vårvärme men det börjar kännas mer vår än vinter i alla fall :)

 
Kasper

Kasper

27 februari 2015 11:38

Nu är vi tydligen välkomna ut på nätet igen, jag och matte. :)
Nu är väl din snö borta, i alla fall nästan? Hoppas gräsmattorna torkat (fast det har dom inte hos mig) så att du kan få dig härliga gräsrullar, i brist på snö. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

28 februari 2015 11:16

Nästan all snö är borta här med, men gräsmattorna är inte ett dugg torra än så jag har inte gräsrullat nåt de här dagarna.
Ni är så välkomna ut på nätet igen, hoppas det håller i sig nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards