laikagumman

Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Hmmm...

Av Laika - 5 juni 2015 18:45

Fredag och det ska bli så skönt med helg. Det hurrar vi för. Jag gjorde mig redo för fredagsmys och hoppade upp i mattes och husses säng efter maten. Tänkte att matte skulle komma och gosa med mig på en gång, men hon öppnade upp posten som legat sedan vi kom hem.


Matte kom in i sovrummet och talade om för mig att jag hade fått post.

Ett tunt brev och ingen som helst spännande doft... Detta kan inte båda gott... eller?


-Jag tänker inte titta på det brevet matte, näpp.


Då berättade matte att det var från djurkliniken, det är dags att ringa in och boka tid för vaccination.

-VA? Nu skojar du? Får jag se...

 

Aj aj, jag visste att detta inte bådade gott. Min förra vaccination fick jag när jag var 13 år. Tänk att tre år kan gå så fort, Man borde bara vaccineras typ.... aldrig. Matte sa att hon ska ringa och boka en tid som passar oss, suck.

Sedan den gången då en sköterska skulle ge mig min vaccination och stack mig fel så jag tjöt och började blöda i nacken, så tycker jag inte längre att det är överkomligt att gå och få sin vaccination. Men jag är rätt duktig på att sjunga klagosånger och gråta hos vettisen och jag lovar absolut att uppföra mig på sämsta tänkbara sätt när det är dags, hihi.


Imorgon blir det långprommis i skogen om inte regnet kommer. Den utlovade sommarsolen verkar inte vilja visa sig i helgen, men kanske hinner vädret ändra sig igen. Inte ens jag är så obeslutsam.


Nu ska vi flytta oss från gosesängen och in i vardagsrummet och fredagsmysa lite. Det är vi värda efter en lång vecka.


Nosgos!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

5 juni 2015 19:52

Vi är övertygade om att du kan sjunga vackert för vettisen och dem i väntrummet ;-) Lycka till, BusFia!!!

Kram å tröstepussar i förskott

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

5 juni 2015 20:15

Hihi, det kan jag :) Jag kan även få de stora hundarna att sjunga med mig, för det har jag gjort en gång förut, hihi

 
Melody

Melody

5 juni 2015 21:37

Helt klart har du en klokare veterinär än vad Shakira och jag har haft! På den kliniken vi gick i Ystad så kallade de oss till vaccination varje år, men nu när Shakira kom till kliniken i Trelleborg sa de att hon är övervaccinerad och att det räcker med var tredje år! Men hallå sa jag då, jag har har väl också blivit övervaccinerad? Ja visst har jag det och matte har fått öppna plånboken varje år i onödan!
Hoppas det går riktigt bra nästa gång du får sprutan!
En ritktigt skön helg önskar vi Er!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

5 juni 2015 22:13

Nej men fy då, vad skönt att ni slipper gå varje år nu och "bara" behöver gå vart tredje år... men jag kan säga att det känns som varje år ändå ;)

 
Kasper

Kasper

5 juni 2015 23:54

Attans, vettisar som är så lömska! Beter sig hur vänligt och gulligt som helt - och så plötsligt...
Näe, såna där ställen gillar inte jag heller. Du sjunger, jag skäller...
Hoppas du ylar riktigt rejält när det blir dags, för det är minsann rätt åt dom!!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

7 juni 2015 13:24

Jag får börja öva upp mina stämband tills det är dags, hihi :D

 
Edith

Edith

6 juni 2015 12:46

Fy farao för vaccinationsbrev. Tänk om du kunde få ett riktigt härligt brev fyllt med leverpastej. Det önskar jag dig.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

7 juni 2015 13:23

Åh det vill jag verkligen ha, där kan vi prata om en underbar överraskning, hihi

 
Aamor

Aamor

6 juni 2015 19:30

Roligare post kan man ju få! Har det nu misslyckats en gång så minns man ju det och man vill bara sätta sig på tvären men det får de ta för lite ska väl veterinären få jobba, hihi!
Lycka till!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 juni 2015 13:23

Men eller hur, typ hundgodis på posten till exempel, hihi.
Visst är det viktigt för veterinärer att veta hur man jobbar med hundar som inte vill också, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards