laikagumman

Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

Allt på en gång...

Av Laika - 22 juni 2015 14:18

Nu är midsommarhelgen över och det har varit så trevligt. Extra trevligt är att vår ledighet inte är slut än heller, utan vi har den här måndagen tillsammans också. Vad passar då bra att göra på en ledig måndag om ni frågar mig? Jo, gå ut i skogen, sola och kanske bada. Gräsrulla är också en höjdare att syssla med en ledig måndag, kanske åka iväg med bilen på upptäcktsfärd, speciell när vädret bjuder på annat än regn just idag.


Förvisso gick vi en promenad men inte i skogen, förvisso åkte vi iväg med bilen men knappast på en rolig upptäcktsfärd. Det jag upptäckte var att vi åkte till min vettis. Som jag började beklaga mig. Matte förklarade att det var dags för vaccinationen, suck.


Ett, två och tre så var det liksom klart. Visst gick det fort och jag hann knappt känna att hon gav mig sprutan men tro inte att jag tog en godis av henne efter att hon pinat mig. Nej nej, mig kan man inte köpa hur som helst.

Hade det varit en godare godis, så kanske.


När vi äntligen var klara vinkade vettisen hej då och vi satte oss i bilen för att åka... hem?

Nej, vi åkte vidare för nu var det visst mattes tur. Hon skulle till tandläkaren, huh... Men det klarade hon med bravur och behöver inte besöka tandläkaren förrän om ett år igen. 


Hem igen efter ett godisstopp för mig, hihi. Har man varit så duktig så är man värd en godis godare än den vettisen försökte muta mig med. Matte tänker inte fira med godis utan med god mat istället. Helt okej för mig, för det betyder ju dubbelt upp med godheter för min del, hihi.


Hoppar vi tillbaka lite till midsommar så ska jag visa hur det såg ut varje gång vi skulle gå ut.

-En icke nöjd Laika med regnkappa...

Och så här såg det ut när vi kom in.

-En icke nöjd Laika som blivit så blöt så blöt av ruskvädret. Så blöt att matte minsann fick ta hand om mig ordentligt.

Men idag ska vi passa på att vara ute nu när solen skiner och dagen hittills gått så fantastiskt bra. Tänk vad glad och lättad man kan bli för så lite, men så lite är det ju inte. Inte om man frågar mig och matte i alla fall som klarat av varsin pärs.


Nosgos i massor!   

 
 
Julia

Julia

22 juni 2015 15:29

Det är inte lätt att vara en liten Laika...
Inte nog med att vettisen sticks, så bjuder hon på FEL godis efteråt... Illa!
Tur att resten av dagen blir/blev så mycket bättre :)

Kram å tröstepussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

22 juni 2015 17:00

Mmm, en vettis borde ju veta vad för godis som går hem hos mig, det är det minsta man kan begära ;) Och betala för besöket fick matte med göra, tänk vad mycket godis jag kunnat få för dom hundralapparna. Inte lätt det där med vettisen.

 
Aamor

Aamor

22 juni 2015 17:47

Vad duktiga ni har varit idag och det bästa är ju att ni slipper förhoppningsvis vettisen och tandläkaren ett bra tag nu.
Det är bara så att man tar inte nått godis från nån som pinat en, gör aldrig jag i alla fall även om det inte ens gjorde ont. Gäller att hålla fast vid sina principer, hihi!
Du ser verkligen missnöjd ut där i din regnkappa men lika söt ändå!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 juni 2015 19:29

Hihi, ja principer ska man hålla fast vid ;)

 
Ludde

Ludde

22 juni 2015 20:22

Vilka hemska pärser ni klarade av, både du och matten! Jag brukar inte heller ta nån godis av min vette! NÅN måtta får det väl va. Din matte vet i alla fall vad som behövs! Både godis och god mat när man varit duktig och ordentligt omhändertagande när vädret är ruskigt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 juni 2015 22:15

Precis, nån måtta får det ju vara ;) Gott godis och god mat fick jag hemma som tur var :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

23 juni 2015 15:21

Usch och fyjam, både vettisen och tandisen på en och samma dag, det är tufft! Tur du fick lite GOTT gottis till slut, det var du verkligen värd! :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

23 juni 2015 20:14

Ja det var verkligen tufft, men vi är så glada att det är över :D Så glada att det inte ens spelar någon roll att det regnar massor idag.

 
Melody

Melody

25 juni 2015 07:27

Både vettis och tandläkaren på samma dag! Det hade vi aldrig klarat av för matte blir ju som ett nervvrak när hon ska till tandläkaren och när hon blir sådan då blir jag också stressad! Ni är verkligen modiga! Klar man inte tar vettisen godis, så lätt förlåter man inte ett stick!
Min matte hälsar att hon blev så rörd av Er kommentar hos oss igår att hon blev alldeles tårögd. Tack för den förståelsen och för de fina orden!
Puss och kram från oss!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

25 juni 2015 20:03

Ja usch och fy, men nu är det över och det är så skönt.
Vi menar varje ord vi skrev :)

 
Edith

Edith

25 juni 2015 11:49

Det var en jobbig måndag för dig och matten. Men skönt att det nu är avklarat. Jag är som du Laika, jag tar aldrig emot godis från min vettis. Det smakar inte bra då. Däremot Hilda, hon kan äta när som helst hihi.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

25 juni 2015 20:01

Hihi, Hilda är bra rolig hon :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

25 juni 2015 14:50

Tandläkare för husse i Göteborg. Med beröm, vilket aldrig hänt tidigare. Det blir till att vara flitig med tandstickorna i fortsättningen också.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

25 juni 2015 19:59

Kanske därför vi sällan har problem med tänderna, vi som tuggar pinnar hela tiden ;)

 
Kasper

Kasper

26 juni 2015 18:40

Ojojoj, jag glömde visst skriva nåt här! Fast klart jag var inne och kikade på hur du har det. :)
Din midsommar såg ut som min. Inge vidare, alltså. Vädermässigt. Matte säger att hon kände sig som du ser ut på sista bilden... stackars er båda två. :)
Fast den jobbigaste dagen klarade ni ju med bravur, både du och matten din. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 juni 2015 20:20

Nu lovar dom ju bättre väder så kanske får jag bada snart, ja i mer än regnvatten.
Vi klarade dagen med bravur och är väldigt nöjda över det :D

 
Lillian

Lillian

26 juni 2015 21:23

Jammen bra at du fikk skikkelig kos når du kom inn etter slikt ruskevær.

http://www.sognafaret.no

Laika

26 juni 2015 22:54

Ja, det är mattes skyldighet om hon drar ut mig med flit i sådant väder, hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards