laikagumman

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Laika - 1 december 2012 17:00

som i Gosa!

Detta är något jag är jättebra på om jag får säga mitt. Jag bara älskar att Gosa. Helst ska jag ligga hos matte eller husse och bli klappad på magen. Skulle de mot förmodan sluta klappa mig, viftar eller krafsar jag lite med labbarna för att de ska fortsätta. Det gäller ju att visa vart skåpet ska stå.


Idag är det dessutom lördag och matte har jobbat, men nu när hon är hemma betyder det massor av Gos. För visst är det så att lördagar och söndagar kräver extra mycket Gos? 

Som ni kan se på bilden ovan är jag förutom väldigt Gosig, även alldeles nyklippt. Mmm, jag har fått veta att jag snart ska klippas igen, en sista gång innan vintern kommer som min matte så fint uttryckte sig, men kolla på bilden nedan så kan vi ju se vad hon menar med just ordet innan....

  

Tokmatte va?! Nu säger hon dock till sitt försvar att hon bokade klipptiden innan snön faktiskt kom. Nåja, hur som haver så tycker jag om att bli klippt och efter den här friseringen blir det inget mer än puts fram till våren. Det är skönt att inte ha så lång päls i ansiktet för det har jag lite svårt för. Det blir så kladdigt att äta och då kinkar jag lite och ber om att få bli matad. Allt för att inte bli skitig i skägget. Och jo, jag har ett bildbevis på hur jag kan se ut efter en måltid:

Nåväl, nu kom vi lite ifrån dagens bokstav och dagens ord: Gos, men ibland bara hamnar man på villovägar.

Jag önskar er alla en mycket Gosig lördag!  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards