laikagumman

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Laika - 22 december 2012 17:15

Näst sista bokstaven idag. Vad fort det ändå har gått. Det är dags att pesentera bokstaven Ä som i Äventyr.

Vissa dagar är man bara så där sugen på lite äventyr och då får man dra lite i matte och visa vart färden ska gå. Ibland har vi hamnat på den ena skogsstigen efter den andra, för stigar... Ja, det är bland det mest spännande som finns. Nu när det kommit så mycket snö och töat lite så har folk börjat trampa upp lite stigar och sådant kan jag bara inte missa.

Äventyr är spännande grejer. Det kan vara en kort promenad ute som ger ett spännande äventyr i form av nya dofter och vänner man träffar, men jag gillar ju Äventyr med stort Ä. När man kommer ut i skogen och jag får välja att gå på stigar vi inte gått på innan. Ja, jag ska erkänna att matte tycker att vi hamnat vilse i alla fall vid två tillfällen när vi varit ute på våra Äventyr. Jag däremot, håller inte med.

Snart väntar ett litet äventyr i form av julafton, som jag längtar. Jag tror att jag har luktat mig fram till ett godispaket som ligger på hyllan. Vad den nu gör där uppe undrar jag då, borde inte alla klappar ligga under granen? Speciellt mina, hihi.


Härliga äventyr till er alla!




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards