laikagumman

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Laika - 10 december 2013 21:22

Dagarna lunkar på i vanlig ordning, allt utan min vän Max. Känns lite tomt även om jag är van att vara ensam vovve i hushållet. Det tråkiga är att det även regnar istället för snöar. Hur roligt tror ni att det är att gå ut nu? Nej, usch... Mina dagar ser ut lite så här:


Matte ville dessutom att jag skulle maka på mig så att hon kunde slänga in lakanen i tvätten och ta fram jullakanen. Det är värst vad hon alltid ska byta lakan när jag ligger och sover där... Hon försökte muta med lite makrill till middag men jag var hör och häpna, inte sugen!! Jag tror jag längtar efter en långpromenad och kanske tar jag med matte på en imorgon om vädret vill sig väl.


Nu ska jag gå ut säger matte...i regnet, hon mutar med lite massage och en borstning när vi kommer in igen. Då kan jag nog tänka mig att springa längs husväggen och göra nummer ett innan jag snabbt ska in igen. Imorse fick matte förresten bära mig till bilen för jag vägrade gå och när hon släppte kopplet minsta lilla så vände jag och sprang mot porten. Då ansåg tramsmatte att hon skulle bära mig istället för att låta mig springa hem. Ska vädret vara så här får jag nog drömma mig bort till härligare tider... ja som dessa:

 

Jo... nog är det allt skillnad på vatten och vatten :)

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards