laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Nu ska ni få höra :)

Av Laika - 29 januari 2016 19:12

Nu ska ni få höra på roligheter, imorse när vi gick ut på promenad så valde matte skogsrundan där vägen är asfalterad. Skogen med grusvägar är längre bort och dit hann vi inte imorse, men det gör absolut ingenting för i den här skogen hade jag precis lika roligt.


Jag sprang ungefär fem meter framför matte, så långt som mitt flexikoppel räcker. Men sen fortsatte jag lite till men kopplet tog aldrig slut. Jag fortsatte springa som om jag vore lös, vilken konstig känsla. Till slut blev jag tvungen att stanna för att kolla hur långt bak matte egentligen var. Hmm, dryga femton meter bakom mig.

Jo, det är min nya lina som jag ska få ha i skogen, den femton meter långa linan. Oj, vilken lycka att kunna känna sig så fri. Först långt bort...

...för att sedan springa ikapp matte.

 

Ni ser hur det går undan.

 

Jag behöver väl inte säga att jag sov gott när vi kom in igen. Jag fick äntligen springa av mig som jag älskar att göra, fastän jag var kopplad. Löplina är verkligen en stor favorit redan.


Som ni också ser, så är vår snö borta nu. Isfläckar finns det kvar både här och där som man kan halka på, men ingenstans finns att rulla sig nu för gräsmattorna är blöta och eländiga.


Den andra tanken som matte förresten hade, ja det var att gå till rastgården och låta mig få springa lös i inhägnaden. Men kom igen... vem går på en sådan grej? Inte fick jag frihetskänslor instängd i en rastgård i alla fall. Jag stod mest still och tittade bort så fort matte ville fota mig. Rumpbilder ska vi inte bjuda på i onödan här på bloggen. Stackars lilla matte som trodde att min första tur in i en rastgård skulle vara något alldeles speciellt, men nej... Jag röstar på löplinan helt klart, så imorgon går vi till skogen längre bort och tar oss en riktig långrunda.


Nospussar och trevlig helg! 

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

29 januari 2016 21:34

Så roligt att du har fått ett lååång snöre, som har matte i andra änden.
Nu är ni trygga, både matte och du, BusFia :)

Ha en mysig helg!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

30 januari 2016 10:30

Ja, det här känns riktigt bra :D Jag känner mig ju trygg hur som haver men jag vet att matte känner sig mest trygg när jag sitter fast i henne ;)

 
Lillian

Lillian

29 januari 2016 21:54

Jammen hadde du fått deg skikkelig langt bånd!

http://www.sognafaret.no

Laika

30 januari 2016 10:29

Ja, nu springer jag så glatt och känner mig fri fastän jag är kopplad :)

 
Aamor

Aamor

29 januari 2016 23:20

Visst är långa linor toppen. Min är inte lika lång som din men jag har nog inte lika mycket spring i mina ben som du har i dina, hihi!
Tror inte heller att jag hade varit speciellt förtjust i rastgård, känns inte som min grej men att gå med lång lina är min grej.
Ser riktigt hur du njuter att springa av dig.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

30 januari 2016 10:28

Ja lång lina är verkligen en helt fantastisk uppfinning. Tänk bara att det skulle ta sån tid för matte att komma på det, man kan ju undra vem av oss som är den som börjar bli gammal, hihi.

 
Melody

Melody

30 januari 2016 08:44

Rastgård har jag varit i en enda gång! En stor fin Golden Retriever var där inne och matte tyckte jag skulle gå in och leka med den! Jag sprang till grinden och bönade och bad om att matte skulle släppa ut mig! Det slutade med att matte och Golden husse stod i rastgården och pratade jag satt utanför grinden och väntade på att hon skulle komma! Jag har varken testat Flexkoppel eller löplina, men kanske jag skulle gilla det! Helst är jag ju där matte är!
Nospussar i massor till dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

30 januari 2016 10:25

Hihi, men då fick din matte i alla fall bli rastad i gården :D Jag gör som du, håller mig utanför de där rastgårdarna framöver.

 
Ludde

Ludde

30 januari 2016 13:27

Jag är inte förtjust i rastgårdar heller. Springa fort och långt är mycket roligare. Dina 15 meter skulle väl motsvara bortåt 50 meter med mina ben så jag förstår att du sover gott sedan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

31 januari 2016 10:16

Men visst är rastgårdar bara trams. Mycket roligare att få springa i skogen :D

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

30 januari 2016 15:25

Det där var väl en fiffig idé av matte. Då kan du springa av dig riktigt ordentligt. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

31 januari 2016 10:25

Ja, nu har jag det bra roligt på mina skogspromenader :D Slipper dra matte och husse efter mig som trasdockor utan nu har jag mera friheter :D

 
Kasper

Kasper

30 januari 2016 23:48

Jag har aldrig varit i nån rastgård, men skulle förmodligen bli totalkollrig av alla dofter. Ett sånt sammelsurium!
Bra att långa linan fungerar, för det är ju klart att du måste få göra dig av med ditt spring i benen!!
Jädrans, en sån fart du har på bilden!! :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

31 januari 2016 10:17

Visst finns det dofter i en rastgård, men äsch... jag kan lova dig att du inte missat något ändå ;)

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

31 januari 2016 16:13

Så bra med ny löplina. Undrar om det vore något för våran dragoxe. Kanske, men tror jag får hålla honom kort ett tag till.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

31 januari 2016 20:52

Jag är också lite av en dragoxe så på långa skogsrundor kanske det ändå vore något :) Vi vill ju liksom bara framåt så snabbt, så vi hinner gå mycket mer :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards