laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Sköna sommardopp

Av Laika - 9 juli 2012 19:11

Sov och snarkade länge in på förmiddagen idag. Den långa kvällspromenaden i går tog nog ut sin rätt. Fast jag ska berätta för er att jag fick en väldig fart på morgonen när matte frågade om vi skulle bada. Efter att vi packat nödvändigheter, ja så som vatten och godis till mig och lite annat oviktigt till matte och husse så gav vi oss iväg. Vi hamnade på ett ställe med mycket fin utsikt. Inte nog med att det var mycket vatten och vackert där, det fanns också en plats där hundar fick bada.


När vi kom till den delen där vovvar fick bada började jag dra matte ner mot vattnet. Jag hade inte tid att vänta på att de skulle göra i ordning på gräset innan. Jag rusade ut i vattnet mot en pinne som låg och flöt längre bort.


Det var en mycket bra pinne så jag tog med den in på land så att matte kunde kasta ut den i vattnet igen.

 


Det blev några omgångar fram och tillbaka med pinnen. Vattnet var så skönt ljummet, till och med så att matte badade benen.

   


Efter ett bad måste man torka sig och jag tänkte att det skulle passa bra att göra det i sanden men matte hade visst väldigt brått upp på gräset av någon anledning så jag fick halvt om halvt sand och gräsrulla mig.

 



Väl vid vår plats låg jag och solade mig torr innan det var dags för en ny badomgång.

 


Jag tog upp nästan hela filten så matte och husse fick sitta i stolarna som dom tog med sig. Lite gottis att tugga på i solen var helt perfekt. Ja, där fanns även andra hundar men dom intresserade inte mig lika mycket som vattnet gjorde. När jag somnat på pläden gick det plötsligt förbi två stora hundar som skärmde mig lite så då blev jag tvungen att kaxa lite för att visa mig tuff, men matte tyckte visst inte att det var okej så jag lade mig ner och somnade om. Tiden gick snabbt för sedan blev det dags att åka hem och äta middag. Men oj vilken skön dag jag haft. Idag var det en riktig sommardag!



 
 
Aamor

Aamor

9 juli 2012 21:56

Måste säga att du är mig en modig tjej! Jag hade nog inte frivilligt gått ner i vattnet men sen är jag en fegis i alla fall när det gäller det. De stora hundarna hade jag nog skrämt, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

9 juli 2012 23:42

Åh, det som var så härligt att bada. Ja, dom där stora hundarna tror jag minsann att jag lyckades skrämma upp lite ;) Tror att du hade klarat det galant :D

 
Ludde

Ludde

9 juli 2012 23:52

Vilken skön baddag då. Klart att du ska ha hela filten och sova på... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

10 juli 2012 09:26

Ja, det var så himla jätteskönt. Hade hoppats på en sådan dag idag med, men det ser inte riktigt ut att vara strandväder här idag.

 
Kasper

Kasper

10 juli 2012 00:59

Visst ÄR det härligt att bada, fast pinnar förstår jag mig inte på. Var väl bra att du lyckades skrämma dom där stora hundarna lite, du ÄR ju faktiskt en liten tuffing! Hade du haft bara två ben vore du nog en sån där tant som dängde handväskan i huvet på den ungdom som vågade mopsa sig, hur storvuxen han än var... ;D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

10 juli 2012 09:25

Haha, ja så säger matte också, men lite attityd måste man ju ha. När man blir äldre så får man ju bestämma mer, tycker ialla fall jag :) Matte kanske inte alltid håller med men det är ju en annan sak ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards