laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

L som i...

Av Laika - 6 december 2012 18:00

L som i.... Laika så klart!!!

Idag är det min bokstav, så trevligt. Jag är som ni säkert vet 13 år. Föddes den 11 april 1999. Men något ni kanske inte vet är att jag inte bott hos min familj sedan valpstadiet utan de köpte mig av min förra ägare som inte hade tid med mig. Då var jag ca två år. När jag kom hit tog det kanske två veckor innan jag blommade ut och blev ett energiknippe med karaktär full som ett oöppnat mjölkpaket och envishet värre än hos en åsna.... Oj oj, vänta nu här. Dags att stoppa matte här nu känner jag och dags för mig att ta över. Det jag försöker komma fram till är att det idag är min bokstav, L som i Laika och om jag får säga, så känner jag mig som en prinsessa, inte bara för att det är min bokstav idag utan även för att jag har en familj som älskar mig massor. När vi ändå är inne på temat prinsessa får jag väl bjuda på en bild där jag har min fina krona på huvudet.

Nedan följer ett kort litet quiz, så att ni kan få veta lite mer om mig.

Namn: Laika

Kennelnamn: Har inget för jag är ju blandras.

Ras: Blandning Shih-tzu och lahasa apso, mest shih-tzu

Ålder: 13 år

Favoritmat: Köttfärssås och spaghetti, lever, nej kyckling... äh, jag kan inte välja :)

Favoritleksak: Min grispipis

Gillar att bada: Ja

Gillar att åka bil: Ja, jippie

Gått på hunddagis: Nej

Gillar att gå till veterinären: Förut ja, men inte längre. Inte sedan jag fick lämnas in på operation, usch och fy vad hemskt det var.

Blivit sövd: Ja 

Tycker om regn:  Nej fy, kan det verkligen finnas någon hund som gör det?

Tycker om snö: Ja, helt underbart med snö.

Favoritkompis: Sheela som jag ju får träffa titt som tätt

Vilka konster kan du?: Sitt, sitt fint, ligg, rulla runt, kryp, upp med labbarna, kamma, tassen, stanna, dansa, ta fint, skall (även om det är mycket gnyende innan jag lyckas få till ett skall) Tror vi fått med dom flesta konster nu :)


Ett roligt litet quiz som ni gärna får kopiera om ni vill. Kanske lär jag mig något som jag inte visste om er?


Nospuffar från mig, Laika med L.

 
 
Kasper

Kasper

6 december 2012 19:17

Oj, så bra du klär i krona - den sitter ju som gjuten!!
Himla tur att din första ägare inte hade tid med dig, så att du fick komma till din riktiga familj! Oh ja, hur skulle det annars ha blivit... nä, det är inget man vill tänka på! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

6 december 2012 19:33

Tack :) Ja, den kronan gillar jag. Gillar speciellt mycket när matte säger att jag blir så fin, då blir jag lite mallig :)
Känner mig absolut lyckligt lottad över att ha fått en så fin familj som jag har nu :D

 
Aamor

Aamor

6 december 2012 19:56

Så fin och söt du är i krona och självklart är du en prinsessa!
Du har kommit till rätt hem när du blommade ut så för man ska ha mycket tid, kärlek, mat och möjlighet att få vara sig själv och en massa annat.
Kul quiz, kanske vi tar och svara på i morgon om vi kommer ihåg, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 december 2012 23:27

Tack :D Ja, jag är så glad att jag kommit hem till dom, så snälla och rara och så får jag bestämma så mycket, hihi. Nu minns jag väl inte så mycket från mina tidigare två år, men jag vet att jag i alla fall har det väldigt bra nu :)

 
Melody

Melody

6 december 2012 20:23

Nu matte fick se dig i kronan höll hon nästan på att svimma! Du är ju bara för söt!
Undrar om jag också får en sådan där krona? Så många konster kan jag ju inte så får nog vänta med att besvara de där frågorna. Jag vägrar konsekvent lära mig ligg, så matte är lite frågande till vad hon ska göra med mig! Älska mig räcker bra, säger jag. Ha det gott! Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

6 december 2012 23:25

Tack :D Ja du skulle verkligen klä i en sådan krona :)
Ligga kan man väl göra när man ska sova, hihi. Du får säga till matte att du lär dig när du vill lära dig ;)

 
Ludde

Ludde

6 december 2012 23:29

Viktigt med fin familj! Tja fin och fin? Jag gillar min i alla fall! Du har rätt i att det är våran bokstav idag! Jag kanske inte är så prins-lik, men att börja på L är ju inte så tokigt för oss blandisar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 december 2012 12:15

Nej verkligen inte. Igår hade vi en stor dag både du och jag Ludde :) L som i Laika och Ludde :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards