laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Strandgrill

Av Laika - 6 juli 2013 12:40

Härliga sol och härliga vatten, sköna sand och svala gräs.... Ja, dagar som dessa ska man bara passa på att åka till stranden så att jag får bada. Vi åkte så klart till mitt hundbad igår och tog med oss fika och vår lilla grillhink för att spendera dagen där.


Jag badade på en gång medan matte och hennes väninna lade ut filten. 

Åh, filt... tänkte jag och sprang dit för att lägga mig på den, men matte sa att jag fick ligga i sanden för att inte sanda ner all vår picknick. 


Ja, okej det gick ju bra, men testa gränser är ju något man ändå måste göra.


Ingen matte som reagerade, dags att krypa fram lite till då.


Där fick jag ligga helt i lugn och ro, men det var inget roligt så jag gick och badade igen. Grillen sattes samtidigt igång och jag sprang dit några gånger för att hålla koll på läget, sedan snabbt ner till vattnet igen.

Der var inte förrän det började dofta så där riktigt smarrigt från grillen som jag bestämde mig för att hjälpa till med grillen, se till att kycklingspetten som låg där inte skulle brännas vid.


Åh, kan det inte vara klart snart?


Till slut blev det lunch och jag fick både kyckling från spettet och en korv att smaska på.

När maten vilat lite i magen och jag badat ännu mer kom där två hundar till för att bada, innan dess hade vi varit helt ensamma på hundstranden. Fast vid det här laget var jag så belåten att jag inte tvunget kände att jag behövde leka med de två andra hundarna utan låg halvt på filten och tittade på när de andra badade. Matte klappade mig samtidigt, solen sken och allt var bara så där underbart skönt som det är när man är på stranden. 

 
 
kasper

kasper

6 juli 2013 17:24

En sån härlig dag du haft!
Själv har jag en matte som bara sliter sitt hår vid datorn - inte kul ska jag säga dig! Världens tristaste dag, tror jag!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

6 juli 2013 23:37

Oj är det datakrångel må tro? Hoppas du får en finare dag imorgon då :)

 
Aamor

Aamor

6 juli 2013 17:26

Vilken härlig dag du haft!
Självklart behöver man inte alltid göra som matte säger till en att göra man har väl en egen vilja och nu ville du ligga lite på filten i alla fall och då ska du göra det, hihi!
Tur att du hjälpte till vid grillandet så det blev perfekt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 juli 2013 23:36

Precis, visst är det så? ;) Ja, noga koll på grillningen ska det vara så att allt blir till min belåtenhet, hihi

 
Melody

Melody

7 juli 2013 16:27

Vilken underbar stranddag du haft! I dag har vi så varmt här att jag ligger i
skuggan på innergården, stenarna svalkar skönt och så bjuder ju matte på glass!
Men idag har hon inte gjort den själv, utan Hemglassbilen hittade hit igår!
Grilla på stranden vill jag också!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

7 juli 2013 17:37

Ja, vi har himla varmt här idag med. Jag har legat och gosat i gräset, även jag i skuggan och sedan har jag myst på balkongen med matte medan hon läste tidning och löste korsord :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards