laikagumman

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Laika - 6 oktober 2013 13:00

Vilka dagar, vilka protester och vilket underbart stöd från er. Tack!

Min matte har fixat och donat och nu har vi tassat på ett försök med min alldeles egna godisskål, allt under förutsättning att matte får bestämma vad som ska ligga i skålen, hmpf... men låt gå. Det kan vi ju alltid ändra på sen, en seger i taget, hihi.


Förutom protester är stödet från er ett väldigt bra argument, alltså inte bara jag som anser att detta inte är mer än rätt. Argument som att matte inte hela tiden behöver rota i godisgömman för att ge mig något att tugga på eller att hon själv får ha en egen godisskål, varför skulle jag då inte få ha det? Man ska väl behandla alla i familjen rättvist?

Ja, till slut kunde hon inte stå emot längre och här mina vänner, har vi resultatet!


Ni måste ju bara få en närmare titt. Kolla in! Mina fina Frolic-bitar som jag kan gå och hämta precis när jag vill, från min fina godisskål i glänsande vitt porslin. Visst gör sig Frolicen bra i skålen?


Det här är sötman av seger!


Till mattes förvåning (inte för att jag förstår varför hon ens trott att det skulle vara ett problem) är att jag faktiskt bara går och hämtar några bitar Frolic när jag verkligen blir sugen, annars får de ligga där i skålen och vänta. Jag äter min mat precis som jag ska och ingenting är egentligen ändrat, förutom just den här oerhört viktiga detaljen-min egna godisskål. Det som är så bra är att jag vet att matte ändå har kvar godisgömman och att det där finns annat godis, som till exempel mina efterrättstuggisar. Det är bara det att jag kan fylla på magen med en och en annan Frolic nu om andan skulle falla på, om min efterrätt inte räcker till menar jag. Underbart! Fast jag kan inte hjälpa att undra om mina matportioner blivit lite mindre nu när jag har Frolic att tugga på? Det vore ju inte klokt i sådant fall, man kan ju inte bjuda till på ena sidan för att på andra dra in på annat?? Nej, det är nog bara jag som inbillar mig. I vilket fall som helst är jag väldigt nöjd med resultatet och förhoppningsvis blir detta "bara på prov" till något permanent. 


Kanske ska jag i eftermiddag känna på sötman av seger igen :)



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards