laikagumman

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Laika - 24 oktober 2013 19:56

Imorse hittade matte en oinbjuden gäst som tyckte denne kunde få sig en fin middag här. Både jag och matte tackade nej och så fick hon med lite hjälp av grannen ta bort fästingen som satt på mitt bakben. Anledningen till grannen var dels för att matte tycker det är fruktansvärt äckligt med fästingar, men också för att hon inte kunde hitta fästingplockaren och snälla grannen har själv hund så matte tog till en chansning där. 


Det lustiga är att jag ju har ett fästinghalsband och imorse innan fästingen upptäcktes, tänkte matte att hon skulle slänga mitt fästinghalsband för det måste ju ha gått över sex månader sedan hon köpte det, verkan borde nog vara slut vid det här laget sa hon för sig själv. Sedan hittar hon fästingen på mitt ben och fick verkligen svar på tal. Nu har jag fått ett nytt halsband för inte är här någon vinter med fästingar som sover, nej de hugger lika otrevligt som mitt på sommaren. 


Något mer trevligt är att jag varit ute på lite solskenspromenad idag, även om det mer eller mindre blåste stormvindar. Men visst är det lite roligt när det prasslar i löven där man går? Jag brukar kunna välja ena riktiga lövansamlingar och bara plöja mig igenom, jätteskoj.


Så här fint sken solen hos oss idag.


Vi skänker även en varmt tanke till vår fina bloggvän Frasse med familj. Vi är många som tänker på er i denna svåra stund.


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards