laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Skogen

Av Laika - 18 mars 2014 16:38

När det är lite blandväder får man passa på att besöka skogen när det inte ligger snö på marken. Imorgon ska det snöa igen, men vi är glada att det smälter undan så fort. Vi tog som sagt en promenad till skogen och jag var på riktigt strosarhumör. Matte till och med lossade kopplet från selet så att jag kunde strosa och nosa ifred.


Matte försökte locka med lite pinnar men det intresserade inte mig, inte när jag knappt visste om jag skulle gå till höger eller vänster för att inte missa några spännande dofter.


Till slut tog även denna promenad slut även om matte trodde att vi skulle få övernatta i skogen med den takt jag höll idag, hihi. När vi kom in var jag sugen på lite godis och matte påstod att jag fick en godispinne, men den bara försvann i sådant fall. Vart? Ja, ingen aning... Jag hittade den inte i alla fall, så då kan jag ju inte ha fått en, eller hur? Matte trodde på att jag slukat den så fort att jag inte hann märka den ens, men det är nästan samma sak som att jag inte skulle fått en alls. Tycker i alla fall jag...


Jag har blivit lovad en till godispinne men inte förrän efter maten så det bådar väl lite gott då ;) Fram till dess ska jag bara slappa, kanske i köket så jag kan känna på doften vad det kommer bjudas på för mat idag, hihi.
  

 
 
Kim

Kim

18 mars 2014 17:35

Kan det vara så att matte själv åt upp din godispinne?

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

18 mars 2014 18:01

Jag kan nog tro att hon skulle kunna gjort det, med tanke på hur gott dom luktar och smakar så kan nog matte allt ha blivit lite suktad.

 
Aamor

Aamor

18 mars 2014 17:43

Det går inte att gå fort när man läser nyheter och annat, man måste leta för vissa gömmer sina nyheter och det kan ta tid att hitta dom.
Du fick ingen godispinne! Hinner man inte smaka den har man inte få nån så är lagen, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 mars 2014 18:00

Känns bra med det stödet Aamor :D

 
Melody

Melody

18 mars 2014 19:04

Låter som du gick lika sakta som Shakira gjorde i dag i parken.
Matte blev riktigt trött på hennes sölighet. Själv håller jag alltid
full fart framåt!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

18 mars 2014 20:18

Hihi, ja du är nog ett riktigt yrväder :D Jag känner igen det där för jag var precis likadan i mina unga år, nu kan jag konsten att ta det lugnt också :D

 
Tallugglan

Tallugglan

18 mars 2014 20:32

Tack Laika för besöket på "tallugglan"!
Skönt att höra att det inte bara är katten Boris som ogillar läkare :)
Veterinärerna tar bra betalt och efter dagen så förstår jag varför de gör det.
Det kan inte vara lätt att bli utskälld dagarna i enda :)

Kul med en söt vovve som bloggar, jag kommer tillbaka till dig och läser! :)
Tack och godnatt! //Helena

http://tallugglan.bloggplatsen.se

Laika

18 mars 2014 22:13

Nej helt lätt har dom det nog inte dom där veterinärerna :)

 
Kasper

Kasper

18 mars 2014 22:46

Det där med godispinnen är ett mysterium - men med tanke på hur pass virriga mattar (åtminstone min!!) ibland är så känner jag mig säker på att du faktiskt inte hade fått någon!
Kära nån du måste väl själv veta bäst!! ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 mars 2014 23:20

Ja, jag har då bättre minne än vad matte har, hon glömmer ju saker hur som, speciellt det där med godis. Vi kanske borde hitta en annan lösning på det där innan jag blir helt utan godis ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards