laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Tut tut här kommer jag

Av Laika - 28 maj 2014 18:41

Värst vad kallt och blåsigt det blev alldeles plötsligt. Lite så att jag inte var beredd på det. Därför tyckte jag att det skulle bli skönt att hoppa in i bilen imorse, men tro inte att det var varmt och skönt i bilen. Nej, så klart inte. Ingen sol som värmt upp den. Fy, så jag frös. Matte tittade på mig och sa att det ju inte hade blivit vinter ute precis, bara lite kallare.


Vi åkte på en liten sväng. Husse skulle in och handla lite medan jag väntade med matte i bilen. Det var ju så spännande att hålla utkik efter husse att jag glömde bort att jag var så kall, så kall.

Till slut kom husse och han fick riktigt mycket svansvift från mig. Fick jag något av honom då? Jo då, en godis. Det får jag alltid när jag har väntat i bilen, oavsett om jag väntat ensam eller tillsammans med någon. Det tycker jag är ett alldeles utmärkt hittepå från min sida, hihi.


Måste bara få berätta, jag har nospussat en katt. Egentligen är det detta som borde ha stora rubriken för idag, men matte hade inget med sig att fånga ögonblicket med. Så typiskt när jag äntligen fick komma nära. Den lille sötnosen ska jag hålla utkik efter när jag går ut igen, ekorrarna ska jag också hålla utkik efter, likaså mina collievänner och lilla minipudeln, chihuahuan Chicko och de där två små vovvarna i grannporten. Dom pratar inte mitt språk så jag vet inte vad dom heter än.


Men innan det, ska jag se till att matte matar mig med lite räkor som kvällsmål, mums!


 
 
Aamor

Aamor

28 maj 2014 19:46

Grattis till kattpussen! Visst är det mysigt med katter, tror mina kattkompisar även hade gillat dig.
För kalla eller för varma bilar ät ingen höjdare.
Det gäller att fostra sina tvåbenta så man får som man vill, som i ditt fall här - vakta bilen godis ;-)

Nospussar

http://aamor.bliggplatsen.se

Laika

28 maj 2014 20:40

Ja, tack och lov är både matte och husse ganska lättlärda vilket ju naturligtvis gynnar mig, tassarna upp för det :D

 
Edith

Edith

28 maj 2014 20:30

En mycket bra regel, att hund som väntar i bilen ska ha godis. Helt självklart helt enkelt. Vi hundar vill ha mycket godis. Du måste berätta om dina collievänner. Nu blev matte nyfiken. Hej svejs!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

28 maj 2014 20:43

Min matte har lovat mig att försöka fota mina collievänner vid tillfälle :D De heter i alla fall Ninjo och Kotten. Det är kotten och jag som är superduper-polare ;) Ninjo får alltid en och en annan kram han med förstås. Kotten ser precis ut som du Edith, manligare förstås ;)

 
Melody

Melody

28 maj 2014 21:10

Idag tyckte även jag att det var toppen att få åka bil! Här stormade det, så jag inte ens ville gå på min morgonrunda!
Pussa en katt låter spännande, jag som knappt sett en katt!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

29 maj 2014 23:03

Katter är riktigt spännande djur :) Skulle verkligen vilja nosa igenom en kisemise riktigt ordentligt för att verkligen få reda på vad de är för ena.

 
Kasper

Kasper

28 maj 2014 21:36

Du är minsann en hejare på att uppfostra dina människor! Själv har jag dessvärre kvar en del att lära. :/ Jag har nämligen också passat bilen - men fick inget godis!!
Fast nospussat katter har jag förstås - massa gånger i dag. :)

Och åh, så många du har att hålla utkik efter! Spännande!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

29 maj 2014 23:02

Nog kan jag tro att du nospussar på dina söta kattsyskon :D Vilken lyx du Kasper :) Det väger mer än väl upp att din matte inte är fullärd än, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards