laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Regnväder

Av Laika - 6 september 2015 12:37

Det är så här det ska se ut på en söndag morgon, när regnet smattrar utanför fönstret och åskan precis dragit förbi. Lång sovmorgon och ingen brådska alls att komma ut. Fönstret är öppet och släpper in den svala höstluften. Här kan jag ligga hela dagen.

Naturligtvis fick jag inte ligga där hela dagen, vi passade på att gå ut på promenad när regnet gjorde ett uppehåll. Det var inte så att jag var vidare sugen på att gå, utan det var matte som försökte lura med mig på en längre runda. Nu är det så här att med regn i luften finns det ingen i världen som kan lura med mig på en längre runda. Jag måste ju kunna komma in snabbt om himlen öppnar sig. 


Bättre att vara inne idag, gosa i min säng, gosa med matte och husse. Matte har ont i huvudet idag så henne tar jag hand om lite extra, vi kan snarka ikapp, hihi. 


Hoppas ni har lite roligare söndagsväder än vad vi har.

Nospussar!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

6 september 2015 15:33

Ja! Det ÄR bästast att hålla sig inne sådana här dagar!
Här har det öst ner heeela dagen...

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blospot.se

Laika

6 september 2015 16:39

Verkligen, men jag har fått min en promenad nu på eftermiddagen också, nästan helt regnfri. Men de säger att morgondagen ska bjuda på fint väder och det kan ju passa efter ett sådant här dygn.

 
Aamor

Aamor

6 september 2015 16:46

nä vem vill gå ut när det är regnrisk och absolut ingen lång runda, bättre med fler korta nära dörren då.
Hoppas mattes huvud slipper göra ont så länge.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 september 2015 17:06

Precis, de korta promenaderna är viktiga med sådant väderläge, hihi. Mattes huvud börjar bli lite bättre men än har det inte riktigt släppt helt.

 
Ludde

Ludde

6 september 2015 22:44

Du gör helt rätt i att stanna inne eller i alla fall bara gå korta promenader. Fem meter är nog lagom i det här vädret... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 september 2015 18:34

Fem meter är bra, inte längre än så helst :)

 
Kasper

Kasper

7 september 2015 20:39

Eländesväder var det hos mig också. Men sol idag.
Klart man inte ska ta långprommisar i regnväder! Eller ens när det bara riskeras!
Bra att du har så god pli på dina tvåbenta. :)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 september 2015 19:51

Jo, det gäller ju att ha pli på dom för annars kan de få för sig att dra på långrunda fast det regnar. Ska såna dumheter hittas på, så stannar i alla fall jag inne ;)

 
Kim

Kim

7 september 2015 22:28

Jag tycker det är kul att vara ute i regnet, men ligg du och vila dig du.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

8 september 2015 19:50

Men du är ju inte riktigt klok, hihi.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

10 september 2015 16:14

Vi förstår fullkomligt att du föredrar sängvärmen framför att tassa ut på promenad och riskera att bli blöt i pälsen :-) Bra att du tar tass om matte <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 september 2015 18:35

Ja, ni har tur som inte har en matte som släpar ut er i regnväder :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards