laikagumman

Direktlänk till inlägg 16 september 2015

Då var dagen här...

Av Laika - 16 september 2015 18:44

Då var dagen här, men vilken dag undrar ni?

Jag undrade också till en början för jag fick inte ihop det matte sa till mig. Igår kväll åkte jag på en duschning, hur tråkigt som helst. Jag har bestämt mig för att absolut inte gilla att duscha, bara bada i havet, hihi.  Att kammas kan jag nog aldrig bestämma mig för att ogilla så det var riktigt härligt att bli kammad efter duschen. Matte berättade att jag skulle klippas dagen därpå.


Väl imorse berättade då matte att dagen var här, dagen för min klippning. Men... jag och husse körde ju matte till jobbet, så när hade matte då tänkt klippa mig? Vi sa hej då till matte och så säger hon att jag ska uppföra mig idag. Hmpf, det gör jag väl varenda dag.


Husse och jag åkte vidare, långt ut på landet. Ahh, hundtrim. Det var alltså inte matte som skulle klippa mig utan någon annan. Kändes bra, hihi. Fast när husse vinkade hej då blev jag ju tvungen att tala om att jag blev väldigt förkrossad, allt för att göra husses hjärta lite tungt. Matte sa ju att jag skulle uppföra mig, hihi.


Efter dryga två timmar var jag färdig, nyduschad på nytt och finfriserad med en fin rosett på mitt koppel. Åh så tjusig jag kände mig när husse kom. Min svans är så puffad och full av volym, jätteroligt att vifta med den nu när jag vet hur fin den är.

Jag har haft lite springfnatt också, för att det är så skönt att vara nyfriserad. Nu ska dock pälsen få växa till sig lagom till vintern så jag håller mig varm då. Bara en och en annan ansining här och där lär det väl bli och det ska nog matte kunna få dona med om hon är riktigt snäll.


Nu väntar middagen, korv och potatis blir det för mig idag. Gott i magen!


Nospussar!
    

 
 
Ludde

Ludde

16 september 2015 22:39

Wow! Vilken snoffsig frisyr! Inte bara svansen som är fin. Hela du är ju kanonsnygg... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 september 2015 19:19

Tack Ludde :D Har viftat en hel del med min fina svans idag och till och med frusit på morgonen när jag blev tvungen att ta på mig regnkappan för att gå ut i ruskvädret. (inte för att det spelar någon roll hur mycket päls jag än har när det regnar, jag fryser ändå, hihi)

 
Kasper

Kasper

17 september 2015 14:34

Så alldeles kolossalt fin och vacker du blev! Trodde inte det var möjligt att vara ännu sötare än du var på förra bilderna. Men tji fick jag :D
Och din svans - nästan så att till och med jag ligger i lä där, och det vill minsann inte säga lite. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 september 2015 19:17

Hihi, tack :D Pälsen i ansiktet blev väldigt kort dock, men samtidigt är det så skönt. Lätt att hålla rent efter maten, hihi.

 
Aamor

Aamor

17 september 2015 19:32

Enligt mig en första helt onödig dusch, hihi! Matte däremot förstår varför det blev två duschningar, åh så jobbiga de är ibland.
Du blev urtjusig och din svans är verkligen fluffig och ser väldigt mjuk ut.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 september 2015 20:05

Tack förresten för kommentaren om min fina svans, jag är mycket stolt ;)

 
Aamor

Aamor

17 september 2015 19:43

Nu vet jag inte om du får många kommentarer från mig för skiten hängde nog sig men ja vi får se.
En helt onödig extra dusch du råkade utför om jag får säga mitt men matte förstår varför, ja ja!
Du blev urtjusig och din fluffiga svans ser jättemjuk ut.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 september 2015 20:04

Hihi, ja det hängde sig visst, men så blir det ibland ;)
Ja, helt klart en helt onödig duschning. Matte var inte säker på om denna frisör skulle duscha mig för en del gör det och andra vill att man är nyduschad när man kommer. Men här blev det alltså en duschning både hemma och där. Ska påminna matte om att vi vet bättre till nästa gång ;)

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

18 september 2015 14:34

Oj oj oj vilken snygging du är Laika. En så'n fin frisyr du har. Både jag och Hilda ska snart badas. Det tycker vi inte om. Men vi får väl bara rätta oss i ledet och ställa oss i duschen. Det är ju härligt efteråt när allt är klart. Trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

Laika

18 september 2015 20:01

Hihi, tack :D Ja, visst är det ändå skönt när man är färdigbadad :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards