laikagumman

Alla inlägg den 9 november 2015

Av Laika - 9 november 2015 19:05

Jag börjar undra om det inte är så att matte har makter över vädret, när hon är sjuk så bara regnar och regnar det, varenda dag och inte verkar det vilja ta slut heller. Precis som mattes förkylning och hemska hosta. Hon sitter upp och sover i sängen och servetterna förbrukar hon snabbare än jag hinner äta upp min mat.


Jag har till och med fått flytta ut min kudde från sovrumsbädden och dra den med mig till vardagsrummet så att jag kan få sova i lugn och ro, men kolla in vilken fin plats jag fixade till mig själv.

Husse ligger ute i vardagsrummet tillsammans med mig så att matte kan få sova ifred, och vice versa. Men imorse vaknade matte och där låg jag i sängen bredvid henne. Matte kommer inte ihåg att hon lyft upp mig i sängen under natten, så jag låtsas om att jag hoppat upp alldeles själv, hihi.


Hur som haver så måste jag ändå ut på promenader oavsett väder och mattes mående. Det som är bra i alla fall är att min mat serveras precis som vanligt, och är lika god som vanligt. Fast matte hälsar ändå att hon faktiskt börjat röra sig ur sängen och suttit i vardagsrummet vid flertalet tillfällen nu, så när hon hostar för mycket där får jag gå in i sovrummet. Himla spring för mina stackars ben, hihi.


När husse kommer hem har han lovat att ha med sig gottis till mig och ibland kan jag säga att väntans tider är låååång...


Nospussar

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards