laikagumman

Direktlänk till inlägg 2 december 2014

Mörkt

Av Laika - 2 december 2014 20:12

Titta nu på den här bilden och tro mig när jag berättar att denna är tagen mitt på blanka dagen.

Det är så mörkt, även mitt på dagen. Mörkt, blött och grått. Matte berättade att vi i november bara haft sex soltimmar, mot normala 50-60 soltimmar en novembermånad. Vi hoppas att december blir soligare och kanske också fylld av snö för snö, det gillar vi. 


Mörkt eller inte, det stoppar inte springet i mina ben. När jag hittade den perfekta stigen sprang jag in på den och inväntade matte och husse. Matte följde med, men husse försvann. Matte sa åt mig att hitta husse och jag började genast avsöka området.

Husse hade valt en annan väg, men när jag hittade honom och skulle springa fram till honom såg jag en hund en bit bort. Den var mer intressant än husse, för husse kan jag ju träffa när som helst. Den här hunden vet jag inte när jag springer på nästa gång. Vi hälsade och han visade att han hade en gul boll som han tyckte var jätterolig. Jag berättade att jag hellre jagar pinnar. Sedan fortsatte vi åt varsitt håll och jag kollade så att husse hängde med och inte försvann igen.


Lammfärs med ris och morötter till middag. Det är gott i magen, men aldrig att jag blir så mätt att jag inte får plats med en godis till efterrätt. En torkad kycklingfilé-godis gör susen. Sedan kan jag ligga och gosa fram till kvällsrundan. Efter den ska min tass smörjas in med salva.


Nospussar!



 
 
Aamor

Aamor

2 december 2014 21:14

Jobbigt när det är så mörkt mitt på dagen! Tycker också att det mesta av november var så mörk men de sista dagarna har vi haft ljust och lite sol.
Busig husse du har som inte kan hålla samma kurs som ni andra, hihi!
Kul att träffa på en annan hund!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

2 december 2014 22:36

Vi myser inne med tända ljus, så vi får också lite ljus, hihi.
Jo, husse kan allt vara en sån där som bara försvinner, men jag hittar honom varenda gång. Tur för honom, annars kanske han inte skulle hitta hem ;)

 
Ludde

Ludde

2 december 2014 22:39

Åh va skönt att du orkar gå på skogspromenad utan att halta. Du är nog världens bästa hussehittare, och vilken tur att det kom en bollkille som du kunde prata med också. Jag gissar att du njöt av lammfärsen med ris och morötter sen. Lite efterrättsgodis säger man inte nej till... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

3 december 2014 19:58

Maten satt riktigt bra i magen :) Imorgon kanske det blir pannkakor om jag har tur. Det är ju ändå torsdag då :)

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 december 2014 00:29

Vi säger som Aamor, en så busig husse-pusse ni har :D
Tur att du ALLTID hittar honom!
Hoppas att tassen mår något bättre trots allt spring du har i benen. Det är inte lätt att ta det lugnt, när benen bara vill springa och ha kul.

Nospussar till en liten Sötnos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

3 december 2014 19:55

Tassen mår mycket bättre, men jag ska smörjas in och schamponeras fortfarande. Det får vi inte sluta med förrän om tre veckor. Det är jobbigt att ta det lugnt, fast nu har jag sagt att jag inte kan ta det lugnt nåt mer, hihi.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 december 2014 16:16

November var verkligen bedrövlig och solfri...
Det var inte många timmar vi såg den. Det vore rätt så bra med liiite snö ändå, den lyser upp lite i alla fall!
Några centimeter skulle göra mycket. Fast jag vill inte ha mer, för då kommer jag inte ut och fram med rullstol eller elrullstol här på vischan.

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

3 december 2014 19:56

Ja men lite lagom med snö bara, det skulle göra så gott :) Förutom att det är kul att snörulla så lyser snön ju ändå upp lite, precis som du säger :D

 
Kasper

Kasper

4 december 2014 00:20

Verkar som om hussar är ännu svårare att hålla reda på än mattar!
Så härligt att din tass är så mycket bättre, att du kan ta långpromenader utan att halta!
Såg också bilderna på dig i förra inlägget, ser inte kul ut med badkaret, men balansövningen på kudden verkade du mer nöjd med.
December har hittills inte varit ett dugg bättre än november, snarare ännu mörkare! Men inne är det mysigt. :)
Fortsätt nu att må bra, utan den allra minsta lilla haltning. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

4 december 2014 20:27

Tror nog att hussar är svårare ja ;)
Badkaret är inte så roligt, väldigt mycket av den varan just nu. Man blir ju jättehungrig av att duschas hela tiden ;) Men matte förstår ju ingenting. Jag vill ha mer godis!

 
Kim

Kim

4 december 2014 16:21

Jo, det är fasligt mörkt, men idag såg jag faktiskt solen här på Gotland. Fast den försvann lika snabbt, det var knappt jag hann med att se den.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

4 december 2014 20:21

Verkligen fasligt mörkt. Vi har inte ens haft turen att få se skymten av solen. Idag var det lika grått som igår, ja som hela veckan ;)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

4 december 2014 16:48

Härligt att du har så mycket spring i benen, mörker eller ej :-) Busig husse som smet en annan väg, men klart du fick vittring på honom till slut :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

4 december 2014 20:14

Ja, jag vet inte varför det är så mycket spring i dom, men roligt är det i alla fall :D Idag tog jag en zick zack-runda med husse. Vi gick hit och dit, fram och tillbaka... överallt, för det var jag som fick bestämma idag :D

 
Melody

Melody

4 december 2014 21:27

Så bra att du har en så härligt röd jacka på dig när det är så mörkt och trist ute!
Du lyser upp tillvaron!
Och så blir vi ju förstås riktigt glada av att läsa att din tass är bättre!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

5 december 2014 20:15

Åh ett dubbeltack :) Jo, min vinterkappa är riktigt bra. Varm och skön och som sagt, härligt röd :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards