laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Ute kan jag öva...

Av Laika - 4 oktober 2013 15:15

Jag fick så fina tips av er angående detta med godisprotesten. Skälla är alltså ordet... Skälla tills matte inte orkar höra mer. MEN... nu är det lite så här att jag ju inte skäller, jag vet... jag är en hund, jag lovar men det där med skällandet har aldrig riktigt varit min grej. Det är svårt och dom där skallen blir inte alltid så bra. Jag gnäller, gnyr, piper pratar hellre. Värst vad många ordval matte hade med där, va? Men men, i vilket fall som helst tänkte jag att jag kanske borde öva på det där med att skälla lite ändå.


Vi gick på promenad, jag passade på att välja vägen och vi hamnade mindre förvånande i skogen. Allt för att jag planerat att öva på mina skall där. Vi passerade hästgården, men där fanns inga hästar att prova skälla på. Inne i skogen letade jag efter en ekorre att skälla på, men jag hittade ingen. Inte ens ett kompismöte där jag kunde skälla för att dom var ute och gick precis där jag skulle gå. 


Jag fick en idé och sprang iväg, långt bort från matte. Ser ni mig där på toppen av backen?


Sedan prövade jag att skälla efter matte, men det kom inget skall. Det blev bara nåt litet buff-grymt. 

Äsch... jag ger upp, bäst att springa och hämta matte istället så jag inte tappar bort henne i skogen.


Jag kan alltså inte skälla men jag kan prata och jag kan protestera i tysthet, dock det absolut viktigaste av allt är att jag inte tänker ge upp min kamp om min egna godisskål!


Ha en skön fredag allesammans :)

Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

4 oktober 2013 17:41

Lite trist att inte kunna göra sig riktigt hörd högt men du kan börja dra i mattes byxben och då dra henne mot godisgömman!
Jag skäller inte så mycket men jag kan vara högljudd när jag gör det men oftast slutar det med att det kliar i nosen eller munnen när jag gör det så jag får sluta.
Knappt du syntes på backen men vi såg dig ändå, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

5 oktober 2013 13:26

Ja, det verkar sannerligen vara en konst att kunna skälla ordentligt :)

 
Kasper

Kasper

4 oktober 2013 19:53

Bra Laika, man ska aldrig ge upp!!
Jag är jättebra på att skälla, faktiskt lite FÖR bra, säger matte. Men vaddå, jag måste ju tala om vad jag vill! Och få göra det på mitt sätt!!!
Jag tror att din tysta men väldigt talande (!) protest är väl så tydlig och effektiv som min skällande. :D

Hoppas den här kommentaren når fram, den jag skrev till förra inlägget gjorde tydligen inte det. Men jag stödde dig helhjärtat, det gjorde jag! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 oktober 2013 13:25

Nej, jag lovar att jag inte ska ge upp. Tack för det fina stödet :)

 
Melody

Melody

4 oktober 2013 21:02

Då kan jag berätta för dig att när matte köpte Shakira så sa hennes uppfödare att en Shit tzu inte skäller! Att Shakira skäller fick Grace (mattes Bichon frisé som nu är en ängel) skulden för! När jag kom hit så skäller jag mera än vad Grace någonsin gjorde och jag har aldrig träffat den där Grace som matte fortfarande sörjer! Så du är värd mycket godis just bara för att du inte skäller! I dag fick jag i alla fall beröm av min matte för att jag inte skällde på veterinären, varken när hon kollade min körtlar i rumpan eller när jag fick en spruta!
Önskar dig och din matte en riktigt mysig helg!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

5 oktober 2013 13:15

Åh, har din matte haft en bichon, så underbart. Det är så fina hundar, ja inte lika fina som vi... men ja, det är okej om matte tycker så, så länge jag är nummer ett, hihi.
Vad duktig du var hos veterinären, hoppas allt såg bra ut. Mina körtlar i rumpan är borta för jag fick problem med dom... men det är länge sen nu.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 oktober 2013 11:19

Visst såg vi dig på backkrönet men vi fick zooma in dig ordentligt! Att du törs springa så långt bort från din matte? Det gör inte jag, jag går helst bakom min så jag ser henne hela tiden. Mina godisprotester är antagligen lika högljudda som Melodys, om inte värre. Jag stöder dig i din (tysta) godisprotest!

"Upp till kamp emot ......."-hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

5 oktober 2013 13:12

Jodå, jag är för självständig säger matte men jag håller inte med. Jag har bara lärt mig att matte aldrig försvinner oavsett hur mycket hon säger att hon ska gå in utan mig... hon kommer ändå alltid släppa in mig och vänta på mig... prova så får du se, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards