laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

I ren protest!

Av Laika - 19 oktober 2012 21:59

Bjuder på en film för att visa hur jag hade det på min kvällsrunda, ute i ösregnet. Ikväll känner jag mig mycket missförstådd, även fast matte och husse försöker trösta mig nu när vi kommit in igen. De bäddade in mig varmt och skönt, jag blev klappad och gosad med... kanske tinar även mitt humör snart.

 


 

 
 
Kasper

Kasper

19 oktober 2012 23:52

Oh Laika, mitt hjärta blöder när jag ser på filmen!!!
Hur KUNDE dom...
Om ditt humör tinar efter det DÄR, då är du den mest förlåtande själen på jorden!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

20 oktober 2012 11:20

Mhmm, nu har jag det på film, hur jag tvingas och förväntas göra ifrån mig både nummer ett och två i sådant väder. Du kan bara ana hur jobbigt det är att behöva streta emot så dant och helt utan gehör... eller ja, nästan ialla fall. När jag till slut gjort det jag behövde sprang vi mer eller mindre in igen.
Matte och husse är bra goa ändå så efter lite om och men så tinade faktiskt mitt humör.

 
Aamor

Aamor

20 oktober 2012 19:36

Jag lider med dig, inte går det at göra nått i sånt väder, möjligen en snabb etta men det är allt.
Hoppas du fick massor av gos och gottis efteråt och att du lät dom fjäska jättemycket för dig.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

20 oktober 2012 20:31

Jodå, de fick fjäska ordentligt ;) Tog till och med husses plats i sängen, mer eller mindre ialla fall :)

 
Ludde

Ludde

20 oktober 2012 22:25

Jag finner inte ord! Hur kan man bete sig så mot ett värnlöst djur? Ett klart fall för hundombudsmannen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

21 oktober 2012 13:04

Skönt att ni förstår mig. Matte och husse säger att dom också gör det, men att jag ju måste göra ifrån mig för de vill inte att jag ska gå omkring och hålla mig. Men alltså.... det regnade!!!

 
Frasse

Frasse

22 oktober 2012 19:15

Åh, STACKARS dig, tassa omkring därute i ösregnet! Jamar med Ludde om att det borde anmälas till hundombudsmannen. Visst har du en jamarsnygg självlysande jacka, men det är en klen tröst när kylan kryper in under trampdynorna och sprider sig i hela ens kropp. Hoppas verkligen du fick mycket extra mys och en riktigt smaskig middag som tröst!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

23 oktober 2012 00:08

Jag blev verkligen fjäskad för, dock hade jag kunnat förvänta mig en biltur till mina matteföräldrar för att få basta lite, men se det blev det ju inget med. Men det gick rätt bra ändå, trots allt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards