laikagumman

Alla inlägg under december 2012

Av Laika - 13 december 2012 17:45

S som i Skall.

Ja, nu är det så här att alla hundar skäller inte av naturen. Jag är en av dom som aldrig skäller. Blir det möten med andra vovvar där jag vill ha uppmärksamhet eller liknande buffar jag eller gnyr lite. Ibland kan det kanske låta som att jag skäller, men mja... Fast jag ska lova er att det kommit många skall från mig under åren ändå, även om matte säger annat.


För någon kväll sedan filmade dom mig när jag på beställning skulle skälla. Reslutatet blev som alltid, fast den här gången tog det fyra minuter innan jag fick till ett skall. Denna video är lite kortad dock. Vi försökte ladda upp den direkt på bloggen men det ville sig inte så vi hänvisar till youtube och hoppas att länken här fungerar och att ni kan se på klippet.

Mycket nöje hälsar husse och matte som skrattar, buff säger jag!



Funkar det inte får ni klicka på följande länk istället:

http://www.youtube.com/watch?v=jQa-qTMQDqY


Förutom bokstavenså är det även Lucia idag. Därför bjuder jag även på en lussebild på mig som togs för några jular sedan. 

Trevlig kväll och... buff buff på er alla!

 









Av Laika - 12 december 2012 18:15

som i Reggae.

Förra sommaren vankades det konsert i form av reggae. Jag fick dock stanna hemma med Sheela men jag var med i reggae-feelingen i alla fall. Det är mattefar som är väldigt förtjust i reggaemusik och hela familjen följde med på konserten som var, ja alltså alla förutom jag och Sheela. Vi höll ställningarna hemma medan de kollade på Ziggy Marley. 

Det gäller ju att bjuda lite på sig själv och inte kan vi väl ha bokstaven R som i Reggae utan att jag visar en bild på mig hur jag var klädd innan konserten. Kepsen är kanske lite stor men svettisbandet sitter perfekt.

 

Av Laika - 11 december 2012 17:45

Oj, nu är vi inne på en bokstav som är ordentligt klurig, nämligen Q.

Vad börjar egentligen på bokstaven Q

Qatar, Quilta, Queneller. Kanske skulle det då vara Queneller som är det mest intressanta? Fast jag vet då inte för jag har aldrig smakat några sådana. Nej, jag tyckte vi kunde ta till ännu en liten nödlösning och matte höll med.

En katt börjar förvisso inte på bokstaven men ritar man upp den bokstaven så kan den ju faktiskt likna vid en katt, visst? Och katter gillar jag verkligen. Jo, därför får alltså Q idag likna en katt och jag vill tjoa ett stort hurra för alla katter idag!

 

Av Laika - 10 december 2012 16:45

som i Prinskorv.

Idag blev det ett lätt val på bokstaven P. Tur det efter gårdagens tankenöt som vi fick gällande bokstaven O.

Jag älskar prinskorvar, både kalla som varma. Nu i juletider blir det alltid mer prinskorvar att smaska på än under andra delar av året, hur det nu kan komma sig. Jag skulle kunna äta prinskorvar varenda dag. Det enda onödiga är att matte blandar ut prinskorvarna med potatis och morötter och så får jag sitta otåligt och vänta på att allt ska bli klart innan jag får äta. Hade hon bara stekt upp prinskorvarna och skurit de i bitar eller till och med gett mig dom kalla hade det gått mycket snabbare.

Tycker ni om prinskorvar?

 


Av Laika - 9 december 2012 12:45

Idag blev det lite klurigt... som i... ja vad ska vi hitta på? 

Det får bli en liten nödlösning. som i Otroligt mycket snö.

Vädret har varit kanon idag, solen skiner, helt vindstilla och några minusgrader. Ett helt perfekt väder att ge sig ut på lite äventyr, men först måste jag ju visa en bild på Otroligt mycket snö så att ni kan godkänna vår nödlösning på bokstaven O. Varken jag eller matte hade någon lust att försöka ta oss till bänken för att sitta och njuta av vädret. Det gjorde vi på gående fot och tass istället.

 



Här kan jag i vanliga fall springa på gräset, ända fram till staketet för att nosa på katterna som bor där, men idag gick det inte så bra. Jag fick sträcka på mig allt vad jag orkade för att kanske få se någon kisekatt men ingenting. Vi fortsatte vår promenad.


Efter en stund hittade jag en perfekt plats att snörulla på. Det fick matte dock inget kort på för hon tappade kameran i snön, klantmatte. Hon skyller fortfarande på sina hala och klumpiga vantar som hon inte tog av sig innan hon tog fram kameran. Jag hittade några enstaka nertrampade stigar som jag visade matte att jag ville gå på. Efter en ordentlig promenad i all snö, denna fina söndag så ska jag nu passa på att vila lite innan jag ska sällskapa matte i köket. Hon ska baka gott till adventsfikat.


Ha en skön söndag och trevlig andra advent på er alla!


Av Laika - 8 december 2012 15:15

Nu kommer vi till något spännande, så håll i er.

som i Nallar!

Jag ska bjuda på en bild av alla mina nallar, fast vi kom till slut fram till att det ju inte alls var alla mina nallar för jag hade tre stycken i min bädd också. Jag ska säga att många av mina kära nallar fått lämna hemmet men det kommer alltid in nya. Om tomten läser det här måste jag passa på att säga att jag varit snällare än någonsin i år så jag önskar mig en ny och rolig nalle att leka med, eller kanske till och med två? Tre skulle inte heller göra något.

Matte brukar röra runt i min leksakskorg så att nallarna längst ner även får vara med och leka ibland, men jag är ganska duktig själv på att göra i ordning i min korg. Göra i ordning min korg betyder på människospråk att jag tömmer leksakerna över hela lägenheten så att korgen mer eller mindre blir tom.


Här är alla mina kära Nallevänner presenterade i en Nallepyramid!

 

Av Laika - 7 december 2012 15:49

Inte för att jag säkert behöver påpeka detta för ni har väl egna ögon att titta med, men jag blev så glad när matte gjorde min blogg lite mer vintrig. Vi blev så inspirerade av fina Kasper och hans matte som gjort sina bloggar vinterfina.


Vi har kommit en bit in på alfabetet nu och utmaningen som varje bokstav innebär. Idag är det alltså bokstaven M... som i Motion. Jag är ju en skogsmulle som älskar att springa och skutta runt i skogen tillsammans med matte. Vi brukar gå på långpromenader och är då ute i skogen en eller flera timmar. Då springer jag ofta utan koppel och i backar brukar jag stanna uppe på höjden och vänta på att matte gått ner för backen för att sedan springa ikapp henne. Man får en enorm fart då vill jag lova. Det är så härligt att springa så fort att vinden känns i vartenda hårstrå på kroppen.

Nu får jag bjuda på en gammal bild från i våras när jag är ute och motionerar. Just nu är det för mycket snö i skogarna för att jag ska kunna gå och springa där, inte ens matte vill gå där för då skulle hon ha snö ända upp på låren så det låter inte så lockande att pulsa där just nu. Jag får istället motionera och busa på de vägar som är plogade här i brist på annat. Matte hoppas dock att det finns några som trotsar all snö och ger sig ut i skogen och trampar fram en stig som man kan gå på, det brukar dom göra fast frågan är om det kommit lite för mycket snö i år för att man ska vilja trampa upp några stigar i skogen.



Hur som haver så är väl motion bra och trevligt, man kan ju springa och busa inomhus med. Det kanske vi skulle göra, jag och matte. Busa lite nu när det är fredag och hon är hemma och ledig. Ska nog gå och leta fram en passande nalle. 


Trevlig fredag önskar vi er alla!




Av Laika - 6 december 2012 18:00

L som i.... Laika så klart!!!

Idag är det min bokstav, så trevligt. Jag är som ni säkert vet 13 år. Föddes den 11 april 1999. Men något ni kanske inte vet är att jag inte bott hos min familj sedan valpstadiet utan de köpte mig av min förra ägare som inte hade tid med mig. Då var jag ca två år. När jag kom hit tog det kanske två veckor innan jag blommade ut och blev ett energiknippe med karaktär full som ett oöppnat mjölkpaket och envishet värre än hos en åsna.... Oj oj, vänta nu här. Dags att stoppa matte här nu känner jag och dags för mig att ta över. Det jag försöker komma fram till är att det idag är min bokstav, L som i Laika och om jag får säga, så känner jag mig som en prinsessa, inte bara för att det är min bokstav idag utan även för att jag har en familj som älskar mig massor. När vi ändå är inne på temat prinsessa får jag väl bjuda på en bild där jag har min fina krona på huvudet.

Nedan följer ett kort litet quiz, så att ni kan få veta lite mer om mig.

Namn: Laika

Kennelnamn: Har inget för jag är ju blandras.

Ras: Blandning Shih-tzu och lahasa apso, mest shih-tzu

Ålder: 13 år

Favoritmat: Köttfärssås och spaghetti, lever, nej kyckling... äh, jag kan inte välja :)

Favoritleksak: Min grispipis

Gillar att bada: Ja

Gillar att åka bil: Ja, jippie

Gått på hunddagis: Nej

Gillar att gå till veterinären: Förut ja, men inte längre. Inte sedan jag fick lämnas in på operation, usch och fy vad hemskt det var.

Blivit sövd: Ja 

Tycker om regn:  Nej fy, kan det verkligen finnas någon hund som gör det?

Tycker om snö: Ja, helt underbart med snö.

Favoritkompis: Sheela som jag ju får träffa titt som tätt

Vilka konster kan du?: Sitt, sitt fint, ligg, rulla runt, kryp, upp med labbarna, kamma, tassen, stanna, dansa, ta fint, skall (även om det är mycket gnyende innan jag lyckas få till ett skall) Tror vi fått med dom flesta konster nu :)


Ett roligt litet quiz som ni gärna får kopiera om ni vill. Kanske lär jag mig något som jag inte visste om er?


Nospuffar från mig, Laika med L.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards